دانش آموزان دختر روز پنجشنبه در این بازارچه، دست سازه های خود را در ۴۰ غرفه و بر روی قریب به ۵۰ میز، در معرض دید و فروش عموم قرار داده بودند که حضور و خرید استقبال کنندگان نیز شور و نشاط و جنب و جوش خاصی به فضای این بازارچه بخشیده بود.

موسس دبیرستان دخترانه رشد زنجان گفت: ایجاد این بازارچه، مشوق بسیار خوبی برای دانش آموزان دختر این آموزشگاه شده است و ۲۳۷ نفر از دانش‌آموزان نسبت به عرضه دست سازه‌های خود از قبیل عروسک های دست ساز، توپ، زیورآلات مصنوعی، تنقلات، غذا، هنر آشپزی و نگارگری و انواع طراحی ها، اقدام کرده بودند.

فاطمه پرویزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد این بازارچه یک روزه، فرصت و زمینه ای مناسب است تا دانش آموزان دختر با فضای کسب و کار به شکل بهتر و بیشتری آشنا شوند.

وی که مسئول تشکیل این بازارچه نیز بود، هدف از ایجاد این بازارچه را آماده سازی دانش آموزان برای کارآفرینی ذکر کرد و اظهار داشت: این قشر از جامعه دارای ظرفیت، پتانسیل، توانمندی‌ و مهارت‌های بالایی هستند که لازم است هر کدام از این دانش آموزان در یک زمینه‌ای پرورش یافته و به رشد و شکوفایی برسند.

پرویزی افزود: این دانش آموزان چند ماهی بود که روی دست سازه های عرضه شده در این بازاچه که در واقع یکی از رشته های جشنواره خوارزمی است، کار و فعالیت می کردند که این تلاش آنان امروز در معرض تماشا و عرضه گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه این دانش آموزان با مواد دور ریز، دست سازه های خود را ساخته‌اند، تصریح کرد: دانش آموزان از همین الان یاد می گیرند که از مواد دورریز بهره گرفته و از طریق دست سازه ها برای خود درآمدزایی کنند و صرف جویی را سرلوحه کارهایشان قرار دهند.

پرویزی افزود: این بازاچه، شور و نشاط بسزایی در میان دانش آموزان ایجاد کرده است و آنها از هم اکنون با برنامه هایی که در کسب و کارشان مفید و موثر است، انس گرفته و عادت می‌کنند.  

پرویزی با بیان اینکه اکثر اولیا، خانواده ها، دوستان و آشنایان دانش آموزان در این بازارچه حضور یافته اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه مدارس این استان امروز /۲۴ بهمن ماه/ تعطیل بود بنابراین انتظار چنین شور و شوقی را در این هوای سرد و برفی نداشتیم.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.