به گزارش خبرنگار مهر، همایش استارت آپی با عنوان «مشغول شو» به منظور بررسی چالش مهم سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت سایر کارخانجات با محور سرمایه گذاران و صاحبان استارتاپ ها عصر یکشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه آینده پژوهی قزوین برگزار شد.

در این همایش که مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری، مافی رئیس پارک علم و فن آوری و جمعی از دانشجویان حضور داشتند بسترهای استفاده از استارت آپ ها در استان برای ایجاد فضای کسب و کار در بخش‌های صنعتی برای حاضران تشریح شد.

سید مرتضی دهقانی در این همایش گفت: سیاست ما در این نهاد استقلال شغلی و توانمندسازی است تا مددجویان از وضعیت مستمری بگیری خارج شوند.

وی اضافه کرد: ما فقر را تمجید نمی‌کنیم بلکه به فقیر که به هر حال ناشی از مسائل اجتماعی است رسیدگی می‌کنیم تا زندگی وی دچار چالش بیشتر نشود اما در کنار آن به ایجاد اشتغال هم متعهد هستیم.

دهقانی تصریح کرد: امسال از مجموع ۲۰ هزار شغل استان که باید ۸۴ دستگاه دولتی و نیمه دولتی آن را ایجاد کنند سهم کمیته امداد حدود ۵ هزار شغل و معادل ۲۵ درصد آن است که کار سختی است.

وی اظهار داشت: ما توانسته ایم با سرمایه کم و حداقل ۵ میلیون تومان برای مددجوی کارآفرین تا ماهی ۲.۵ میلیون تومان درآمد ایجاد کنیم و این مدیریت میدانی بسیار موفق بوده است.

دهقانی خطاب به دانشجویان بیان کرد: اگر فکر می‌کنید با سرمایه زیاد می‌خواهید شغل ایجاد کنید اشتباه است امروز یک مددجو با کمترین سرمایه به کارآفرین تبدیل شده و اگر درست عمل کنیم شما دانشجویان هم قادرید با ایده خود شغل ایجاد کنید.

معاون اشتغال کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: دو نوع مدیریت ستادی و میدانی داریم که اگر دنبال موفقیت واقعی باشید باید مدیریت میدانی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

وی افزود: اگر در جنگ موفق بودیم فرماندهان در خط مقدم بودند و سربازان را فرا می‌خواندند و امروز هم اگر ما پای کار باشیم به نتیجه می رسیم.

امیر زمانی‌ها مشاور استارت آپی هم گفت: سالهاست به دلیل واردات کالاهای خارجی امروز صدها کارخانه با کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند زیرا قادر به فروش محصولات تولیدی خود نیستند و بخشی نیز یک قطعه و یک محصول تولید کرده اند که قادر به تأمین هزینه دستگاه نیست که این مسائل باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در پارک علم و فن آوری با شناسایی ظرفیت‌های مغفول مانده مشخص کرده ایم برخی کارخانه‌ها دستگاه‌هایی دارند که استفاده نمی‌شود و برخی نیازهایی دارند با این دستگاه‌ها قابل تأمین نیست و با ارتباط این موارد می‌توانیم به کسب و کار رونق دهیم.

زمانی‌ها بیان کرد: سیستمی طراحی شده که یک طرف کسب و کار اعلام می‌شود و طرف دیگر کارخانه می‌گوید من این ظرفیت را دارم و یا واحدی نیروی اضافی دارد که می‌تواند برای دیگران کار انجام دهد و ما دنبال اشتراک منابع هستیم تا از ظرفیت‌ها و منابع بخوبی استفاده شود.

وی اظهار داشت: در پارک علم و فن آوری امام خمینی قزوین بستر کار مهیا شده و تسهیلات هم داده می‌شود تا ایده‌ها به محصول و ثروت تبدیل شود.

در این همایش با تشکیل دو نشست تخصصی در خصوص راه‌های حمایت از استارت آپ ها برای ورود به فضای کسب و کار تشکیل شد و دیدگاه‌های کارشناسان مطرح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.