به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بختیاری عصر پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از ۳۵۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان کرمان طی تفاهمنامه سازمان برنامه و بودجه کشور و کمیته امداد بیان داشت: طی ۴۱ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد اقدامات بسیار خوب و بزرگی در استان‌های محروم کشور انجام شده که قابل قیاس با قبل از انقلاب اسلامی نیست.

وی افزود: در سال گذشته مقرر شد که در استان کرمان طبق تفاهمنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور ۱۰ هزار واحد مسکونی توسط امام خمینی (ره) و همچنین بنیاد مسکن در مناطق محروم ساخته شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: در واقع اصل تفاهمنامه احداث ۳۴ هزار واحد مسکونی در مناطق محروم کشور مثل سیستان و بلوچستان کرمان و مناطق محروم این دو استان بود که ساخت ۱۷ هزار واحد آن بر عهده کمیته امداد و مابقی طی تفاهمنامه توسط بنیاد مسکن متقبل شده بود.

بختیاری تصریح کرد: ایجاد اشتغال و زمینه برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی از اهم وظایف این سازمان است که در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان این مطلب که امام خمینی توجه ویژه‌ای به بحث محرومیت و محرومیت داشت، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع راه‌اندازی کمیته امداد امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مطرح شد.

بختیاری در بخشی از سخنان خود به نصب پنل‌های خورشیدی پشت بام خانه‌های مددجویان اشاره کرد و گفت: تا به حال ۷۴۰ پنل خورشیدی در استان کرمان در راستای درآمدزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی بهره‌برداری و وارد مدار شده‌اند که به صورت ماهانه بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای مددجو درآمد به همراه دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره کشور اظهار داشت: بر طبق پیش‌بینی‌ها قرار است تا پایان سال جاری حدود هزار پنل خورشیدی دیگر در استان به بهره‌برداری برسد که حمایت دولت را خواستاریم و می‌خواهیم که ۳ هزار پنل خورشیدی دیگر به کمیته امداد اختصاص دهند.

بختیاری افزود: کمیته امداد امام خمینی در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دو نهادی هستند که همچون برادر در کنار یکدیگر قرار دارند و در راستای محرومیت زدایی در کشور تلاش می‌کنند که اتفاق بسیار خوبی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.