هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در آیین بهره برداری از ۹۸ طرح تولیدی عمرانی بخش کشاورزی در قزوین که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور سرپرست وزرات جهاد کشاورزی انجام شد،گفت: امروز با روش های سنتی و کهنه قادر به پیشبرد اهداف خود در بخش کشاورزی نیستیم.

استاندار قزوین با تاکید بر استفاده از فناوری و دانش روز در بخش کشاورزی،گفت: باید همه تلاش خود را برای علمی کردن کشاورزی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بهره برداری مناسبی از منابع آبی نداریم به طوری که سطح آب سفره های زیرزمینی استان قزوین ظرف زمان کمی از ۳۰ متر اکنون در برخی نقاط به ۲۰۰ متر افت پیدا کرده است،افزود: با این شرایط بهره وری و اصلاح مصرف آب در بخش کشاورزی یک الزام و ضرورت انکارناپذیر است.

جمالی پور با بیان اینکه ۹۰ درصد مصرف آب در استان قزوین به حوزه کشاورزی اختصاص دارد،افزود: اما راندمان و ارزش افزوده متناسب با این مقدار مصرف آب را شاهد نیستیم.

وی اظهار داشت: ۵۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین اکنون تحت پوشش آبیاری نوین هستند در حالی که ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی استان قابلیت اجرای آبیاری های نوین را دارند.

استاندار قزوین همچنین گفت: باید به سرعت به سمت گسترش استفاده از آبیاری های نوین در بخش کشاورزی برویم که البته در دولت فعلی در این حوزه گام های بلندی برداشته شده که باید تداوم پیدا کند.

وی در ادانه با تبریک ایام الله دهه فجر،گفت: این ایام مبارک فرصتی برای ارزیابی، بازخوانی و مرور کارها و اقدامات انجام شده و اصلاح مسیر در صورت داشتن انحراف است.

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز با چالش های مختلفی از جمله در مباحث اخلاقی روبرو است،افزود: این فرصت برای ما وجود دارد که با اصلاح روش ها و رویه ها وضعیت کشور را در شاخص های مختلف از جمله اخلاق و معنویات بهبود ببخشیم.

جمالی پور گفت: مردم با هدف احیای ارزش های دینی و ایفای نقش در حاکمیت و سرنوشت سیاسی خود دست به انقلاب زدند و وظیفه داریم برای حفظ و پیشبرد این آرمان ها تلاش جدی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم ما به ویژه در مقطع کنونی کوبیدن بر طبل وحدت و انسجام است،افزود: با اختلاف و تفرقه هیچ دستاوردی حاصل نمی شود.

استاندار قزوین گفت: اگر دستاورد و موفقیتی برای کشور حاصل شده همه در آن سهیم بوده و هستیم و بالعکس این اتفاق نیز صادق است بنابراین نباید همدیگر را زیر سوال ببریم.

جمالی پور با بیان اینکه در سایه وحدت و همدلی می توانیم مقابل دشمنان که امروز دشمنی خود را علیه ما بیشتر کرده اند ایستادگی کنیم،افزود: امروز دشمن همه ظرفیت های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران فعال کرده بنابراین ما نیز باید برای تقابل با آنها و خنثی کردن توطئه هایشان همه توان و ظرفیت های خود را باید فعال کنیم.

استاندار قزوین گفت: امروز تنها با اتکا به یک مدیریت هوشمندانه مبتنی بر بهره وری و استفاده مناسب از ظرفیت ها در کنار وحدت و همدلی می توانیم میهن اسلامی را به جلو پیش ببریم.

وی به تحریم های ظالمانه دشمن علیه کشور نیز اشاره کرد و گفت: دشمن حتی روی مبادلات مالی ما نیز دست گذاشته و تلاش دارد تا آنرا محدود کند و در چنین شرایط سختی دولت همه توان خود را برای اداره کشور و کم شدن اثر تحریم ها به کار گرفته است.

استاندار قزوین گفت: تحریم های ظالمانه علیه ایران در حالی تشدید شده است که اقتصاد ما وابسته به نفت است و امروز به دلیل تحریم ها فروش نفت بسیار محدود شده و دولت تصمیم گرفته تا از راه های دیگر چون مالیات هزینه های کشور را تامین کند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دولت مظلومی است،گفت: این دولت در شرایطی روی کار آمد که کشور با مشکلات پیچیده ای روبرو بود و سپس نیز با روی کار آمدن یک رییس جمهوری دیوانه در آمریکا که به توافقات بین المللی پایبند نبود امروز شاهد تشدید تحریم ها هستیم با این وجود کارها و خدمات بزرگ و ماندگاری در این دولت برای کشور و مردم به انجام رسیده که کمتر مورد دقت و توجه واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.