این طرح با ۳۳ میلیارد و ۳۵۷ میلیون ریال اعتبار برای ۱۱ نفر اشتغالزایی کرده است.

استاندار قزوین در این مراسم با بیان اینکه استان در حوزه آب کشاورزی با مشکل مواجه است، افزود: براساس اعلام وزارت نیرو حدود ۹۰ درصد آب استحصالی از زیر زمین و کانال‌ها در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و حدود ۳۰ درصد از این مصرف مبتنی بر فناوری‌های روز و معقول و منطقی است و باید این میزان را به ۹۰ درصد برسانیم.

جمالی پور گفت: باید با استفاده از فناوری‌های نوین دشت‌ها را مجهز کنیم تا سطح زیر کشت استان را از آبیاری سنتی و غرقابی به سمت فناوری‌های نوین سوق دهیم.

استاندار قزوین گفت:هم اینک ۴۸۹ هکتار اراضی زراعی و باغی در استان داریم که ۲۵۰ هکتار آن آبیاری سنتی است و ۵۰ هکتار به صورت فناوری‌های نوین کشت می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ هکتار از اراضی استان به صورت آزاد و غرقابی کشت می‌شود که هدر دادن آب است و باید با تجهیز فناوری بتوانیم ۳۰ درصد مصرف آب را بهینه کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این مراسم گفت:در این طرح، لوله گذاری برای انتقال آب ۵۰ سانت زیر زمین صورت گرفته است تا آب مستقیم به ریشه درختان برسد.

فاطمه خمسه گفت:اجرای این طرح حدود ۶۰ درصد در مصرف منابع آبی صرفه جویی داشته است و می‌تواند به عنوان یک الگو برای استان‌های دیگر مطرح شود.

افتتاح چند طرح عمرانی و کشاورزی از قبیل طرح نوین آبیاری، مجتمع تجاری، ساختمان الحاقی اداره آموزش و پرورش، خانه فرهنگ شال و ...از جمله برنامه‌های سفر استاندار به شهرستان بویین زهرا است.

شهرستان بویین زهرا سه هزار و سه کیلومتر مربع مساحت و چهار بخش مرکزی، شال، رامند و دشتابی دارد و طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن جمیعت این شهرستان ۱۲۱ هزار و ۱۷۶ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.