مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این بناها با اعتبارات دولتی مرمت و ساماندهی شدند و طرح های آنها در مراسم هایی به مناسبت دهه مبارک فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد، اظهار داشت: ایوان غربی مسجد جامع عتیق، بام و ضلع جنوبی مسجد پنجعلی، محوطه سازی دولتخانه صفوی در قزوین از جمله طرح های مرمتی بناهای تاریخی استان بودند که عملیات مرمت آنها به پایان رسید.

علیرضا خزائلی افزود: گرمابه تاریخی شریفیه و بقعه هفت صندوق تاکستان از دیگر بناهای تاریخی استان قزوین هستند که مرمت آنها به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مرمت بناهای تاریخی یک اقدام مستمر است و در جهت صیانت و حفاظت از مواریث تاریخی همواره مورد توجه بوده است.

این مسوول یادآور شد: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر فاز دوم کف سازی محوطه دولتخانه صفوی قزوین آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در عمارت تاریخی داعی، دیدار با هنرمندان صنایع دستی، برگزاری ژوژمان (نمایش، اجرا و داوری) صنایع دستی در نگارخانه حوزه هنری و برگزاری اولین جشنواره شیرینی سنتی و باقلوای قزوین را از دیگر برنامه های این اداره کل به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نام برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.