حمید احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رشته تنها در شهرستان بویین زهرا فعال نیست که اقدامات لازم برای فعالسازی آن صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: شهر الوند، مرکزیت این رشته در استان است و چندین ترامپولین دارای استاندارد جهانی نیز در سالن ژیمناستیک این شهر وجود دارد.

این مسئول ورزشی اذعان کرد: شهر الوند ۱۸ بهمن ماه سال جاری، مسابقات منطقه یک کشور در شاخه‌های ترامپولین و جشنواره‌ ژیمناستیک برای همه در دو بخش آقایان و بانوان را میزبانی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در رشته‌های ایروبیک، ژیمناستیک و ریتمیک نیز در اسفندماه، مسابقه‌ای در سطح منطقه‌ یک برگزار خواهیم کرد که شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران می‌شود.

احمدی گفت: شاخه‌ آکروژیم نیز در استان از فعالیت خوبی برخوردار است که مرکزیت آن در شهرستان آبیک قرار دارد.

وی اضافه کرد: در آبیک قهرمانان خوبی در شاخه‌ آکروژیم فعالیت دارند که به مسابقات مختلف اعزام شده و عناوینی نیز کسب کرده‌اند.

احمدی با بیان اینکه جذب ورزشکاران در رشته‌ ژیمناستیک، از چهار سال به بالا است، افزود: ژیمناستیک زیرشاخه‌های زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به شاخه هنری اشاره کرد.

این مسوول افزود:شاخه هنری ژیمناستیک، قدیمی‌ترین شاخه در این رشته است و ۶ اسباب مسابقه‌ای زمینی، پرش خرک، بارفیکس، پارالل، خرک حلقه و دار حلقه دارد.

 وی اظهار داشت: ایروبیک، شاخه دیگری از زیرشاخه‌های ژیمناستیک است که استان قزوین در آن یک قهرمان در رده‌ بزرگسالان و دو نفر در رده جوانان دارد و در کشور نیز مدال و مقام به دست آورده اند.

ترامپولین یکی از رشته‌های ورزشی ژیمناستیک است که نه تنها موجب تناسب اندام و کاهش وزن می‌شود بلکه تقویت سیستم لنفاوی و سمزدایی از بدن را نیز به دنبال دارد.

استان قزوین حدود پنج هزار بیمه شده در رشته ژیمناستیک دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.