معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر گفت: پیش از این به سرمایه گذاران ۶ ماه برای آغاز اجرای طرح های خود مهلت داده شده بود.
وی با بیان اینکه به جز هتل پنج ستاره ملل که در حال احداث بوده و بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مجوز ساخت چهار هتل پنج ستاره نیز صادر شده که سرمایه گذاران آنها هنوز اقدامی برای ساخت انجام نداده اند و اگر در مهلت ۶ماهه دوم نیز دست به اقدامی نزنند مجوز آنها باطل خواهد شد.
محمدی اظهار داشت: در صورت ابطال این مجوزها، مجوزهای جدید به سرمایه گذاران هتل ساز ارایه خواهد شد.
این مسوول گفت: پیگیری های لازم برای آغاز دوباره عملیات ساخت هتل پنج ستاره انجام شده و مالک این مجموعه قول داده که ظرف یک تا دو ماه آینده موانع پیش رو را برداشته و کار احداث را از سر بگیرد و امیدواریم ظرف یک تا ۲ سال آینده شاهد راه اندازی و افتتاح نخستین هتل پنج ستاره قزوین باشیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اظهار داشت: این هتل دارای ۱۲۰ اتاق با گنجایش نزدیک به ۳۰۰ تخت را دارا خواهد بود.
وی با بیان اینکه ضریب اشتغال تخت در مراکز اقامتی قزوین در طول سال ۶۸ درصد است که نسبت به سال های گذشته رشد داشته است،افزود: چهار، پنج سال قبل در ایام نوروز هتل های قزوین معمولا مسافری نداشتند اما در نوروز امسال ضریب اشغال تحت در هتل های استان به ۹۰ تا ۱۰۰ درصد رسید.
محمدی گفت: در نوروز سال های قبل بیشتر فروشگاه ها و واحدهای صنفی قزوین تعطیل بودند اما در نوروز سال های اخیر به دلیل هجوم گردشگران به بافت های تاریخی و اماکن دیدنی، بیشتر این مکان ها باز و فعال بوده و رونق خوبی دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.