تورج بنیادی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین رور سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال پنج هزار و ۷۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر کشت کلزا رفته است.

مجید اسماعیلی افزود: پیش بینی می شود از این میزان اراضی زیر کشت ۱۲ هزار تن محصول برداشت شود که این رقم در سال قبل ۹ هزار و ۴۰۰ تن بود.

وی یادآور شد: تحقق براوردها و پیش بینی تولید محصول بستگی به عوامل مختلفی چون بارندگی ها، رعایت مسایل به زراعی همچون آبیاری به موقع و مبارزه با آفات و بیماری ها و کنترل علف های هرز دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کشت کلزا در اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جاری به شکل مکانیزه انجام شد،افزود: این کار با افزودن هفت دستگاه ریز دانه کار به تجهیزات و ادوات کشاورزی استان انجام شد.

وی یادآور شد: سالانه میلیون ها دلار برای واردات روغن خوراکی ارز از کشور خارج می شود بنابراین توسعه کشت کلزا به عنوان محصولی استراتژیک یکی از منابع اصلی تهیه روغن جزو سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی و یکی از برنامه های دولت به شمار می رود.

کلزا از گیاهان روغنی بوده و دانه آن دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و همچنین ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست بوده و یکی از منابع اصلی تهیه روغن خوراکی به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.