رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین شنبه شب در نشست پارلمان محلی قزوین با تسلیت شهادت سردار سلیمانی در خصوص این لایحه، گفت: با پیشنهاد شورا و ارایه لایحه از سوی شهرداری، یکی از معابر اصلی شهر به پاس سال‌ها مجاهدت و فداکاری فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به نام وی نامگذاری شد.
مهدیه سادات قافله باشی افزود: بر اساس لایحه شهرداری بلوار دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) حد فاصل میدان سرداران تا آزادراه قزوین- زنجان، خیابان نادری حدفاصل نادری تا آزادی و همچنین  میدان عدل برای نامگذاری به نام این شهید بزرگوار پیشنهاد شده بود که در نهایت خیابان نوروزیان برای این نامگذاری انتخاب شد.
وی اضافه کرد: این اقدام با لایحه دو فوریت و خارج از تشریفات معمول شورای نامگذاری انجام شد.
فرج الله فصیحی رامندی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این خصوص تاکید کرد: با توجه به وجود خیابان دیگری به نام امام خمینی(ره) نامگذاری بلوار دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به نام این سردار بزرگ اسلام مورد موافقت ما قرار دارد و ضروری است با فرهنگ سازی درست هم این خیابان و هم سایر خیابان‌های دیگر با نام جدید شناخته شوند و نام‌های قبلی آنها مورد استفاده قرار نگیرد.
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.