آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در دیدار با شهردار جدید قزوین و چند تن از اعضای شورای شهر، افزود: مردم می‌خواهند کسی که شهر را اداره می‌کند سفارش ‌شده کسی نبوده و چشمش به دهان دیگران نباشد و باید مدیریت شهری به این مهم جامه عمل بپوشاند.

وی عنوان کرد: از مدیریت شهری انتظار می‌رود جلوگیری از رانت‌خواری، فامیل بازی و دادن مسئولیت به بستگان و افراد سفارش شده را در دستور کار قرار دهد چون این قبیل اقدامات که در زمان عثمان خلیفه سوم به آن پرداخته شد جزو ننگین‌ترین اتفاقاتی بود که بعد رحلت پیامبر اکرم (ص) صورت گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خطاب به شهردار قزوین، گفت: امانت‌هایی در زندگی مردم وجود دارد که باید به اهل خود برسد که از جمله آن مسئولیت‌ها و مسندهاست، متأسفانه استان قزوین به آفاتی مبتلا شده که به مردم آسیب‌زده است بنابراین اگر در رفع این آفت‌ها کم‌کاری کنیم فردای قیامت باید پاسخگوی عملکرد خود باشیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه ایجاد فاصله و تبعیض را در شهر بدهیم چون دامن زدن به آن بسیار خطرناک است، گفت: بهتر و یا بدتر شدن اوضاع کنونی در دست مسئولان شهر از جمله شهردار قزوین است و برنامه‌ریزی‌های شما می‌تواند منجر به یکی از این دو حالت شود.

امام جمعه قزوین یادآور شد: مهم‌ترین کار شما باید این باشد که به مردم نشان دهید در جامعه انقلابی زندگی می‌کنند و لذت زندگی در این جامعه را به مردم بچشانید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: قزوین دارای حیثیتی کهن و با فرهنگی عظیم و علمایی گران‌قدر است و باید کمک کنیم این شهر هیبت و اعتلای خود را بار دیگر پیدا کند.

عابدینی اظهار داشت: امیدواریم این مسئولیت و دوران جدید برای زندگی دنیایی و اخروی شما با برکت باشد و بتوانید در مسیر خدمت به مردم آسیب‌ها را رفع و گره‌ها را باز کنید.

وی افزود: حوزه فعالیت شهرداری بسیار گسترده است و باید با عزم جدی، ضمن حل معضلات شهر، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و موانع را از سر راه جامعه بردارد.

فعالیت‌های شهرداری دستخوش مباحث سیاسی نخواهد شد

شهردار جدید قزوین، نیز در این دیدار تأکید کرد: شهرداری ۳۲۰ وظیفه دارد و باید برای خدمت به مردم همه نقاط قوت و ضعف شهر را در نظر بگیرد تا بتواند گام‌های بلندتری در مسیر خدمت‌گزاری بردارد.

سیاوش طاهرخانی، عنوان کرد: اجازه نمی‌دهیم فعالیت‌های حوزه شهرداری دستخوش مباحث سیاسی شود زیرا آرامش و آسایش توأمان برای مردم باید لحاظ شود و سیاسی‌کاری سدی در این مسیر محسوب می‌شود.

شهردار قزوین با تأکید بر قانون مداری در این حوزه  گفت: نشاط مذهبی و داشتن شهری شاد در چارچوب رعایت نکات و فرامین الهی میسر خواهد بود؛ ازاین‌رو از تذکرات نماینده ولی‌فقیه در استان و بزرگان شهر در این راستا استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.