بخشدار محمدیه روز چهارشنبه به مناسبت برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در ناحیه شهری مهرگان به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با هدف معرفی بیشتر آداب، رسوم و سنن و همچنین صنایع دستی، سازها و موسیقی های اقوام مختلف برگزار شده است.

صادق قندی تصریح کرد: با توجه به اینکه ناحیه شهری مهرگان محل زندگی اقوام مختلف ریشه دار ایرانی از اقصی نقاط کشور است، برای برگزاری جشنواره اقوام ایرانی با حضور اقوام مختلف کشور از جمله کرد، بلوچ، ترکمن، گیلک و لر برنامه ریزی شد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی می تواند در شناخت بهتر افراد نسبت به آداب و سنن اقوام کمک کند، افزود: برای برگزاری بهتر این جشنواره،  ویژه برنامه های شبانه با حضور خانواده هایی از  سراسر استان برنامه ریزی شد که مورد استقبال بسیاری از شهروندان نیز قرار گرفت.

 بخشدار محمدیه گفت: برگزاری موسیقی های محلی و بازی های بومی اقوام حاضر در این جشنواره نیز می تواند در افزایش نشاط و شادابی مردم تاثیرگذار باشد.

قندی اضافه کرد: یک از ویژگی های دیگر این جشنواره، آشنایی جوانان با آداب و رفتار اقوام ریشه دار ایرانی حاضر در این مراسم است که کمک می کند تا آنان بیش از پیش با فرهنگ اقوام مختلف کشور خود آشناتر شوند.

اولین جشنواره اقوام ایرانی از پنجم تا دوازدهم مردادماه به مدت هفت شب با کمک شهرداری و شورای شهر محمدیه در بوستان ۱۰ هکتاری بهشت مهرگان برپا شده است.

۸۰۵۴* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.