حسین پیله فروش‌ها روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در شهر قزوین نیز یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری اجرا شده و هم اینک هزار و ۱۰۰ مشترک خانگی از این فناوری استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد:اجرای طرح توسعه فیبر نوری در استان براساس دستور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه فاز به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد که در فاز اول قزوین تا طارم، فاز دوم قزوین تا الموت و فاز سوم از بویین زهرا تا آوج را در بر می‌گیرد.

این مسئول گفت:طبق دستورالعمل ابلاغی از وزارتخانه به محض اتمام هر فاز، مرحله‌های بعدی توسعه فیبر نوری در استان شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: فیبر نوری یک طرح دولتی است و اجرای آن در نقاط شهری و روستایی استان به عنوان یک زیرساخت بسیار مفید و لازم خواهد بود.

پیله فروش‌ها گفت: هم اینک در ۱۰ درصد مساحت شهر قزوین فیبر نوری اجرا شده است و اگر متقاضی برای این فناوری جدید در هریک از مناطق استان باشد برای توسعه آن اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد:شرکت مخابرات استان هم اینک به اجرای ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق کوهستانی استان مکلف شده و مجوزهای لازم برای اجرای آن اخذ شده است.

شبکه فیبر نوری،  داری پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است و با استفاده از آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و ... را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.
امروزه مخابرات فیبر نوری، به دلیل پهنای باند وسیعتر در مقایسه با کابل‌های مسی و تاخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره ای از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.