علی فرخزاد روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت آب شرب روستایی استان قزوین با اشاره به اینکه باید برای جابه جایی مخازن فرسوده هرچه سریع تر اقدامات لازم به عمل بیاید، افزود: ضرورت تحت پوشش درآمدن روستاها به آبفا باید به صورت کتبی به دهیاران اعلام شود.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار قزوین با اشاره به ضرورت توجه به بهداشت و سلامت آب مصرفی روستاها، اظهار داشت: لازم است که رو نوشت نامه به دهیاران به شبکه بهداشت نیز داده شود تا دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیر این موضوع باشد.

فرخزاد تصریح کرد: اگر اعلام خطری از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در رابطه با آب روستاها انجام گیرد مساله تحت پوشش قرار گرفتن آنها توسط شرکت آبفای روستای الزامی خواهد بود.

 معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار قزوین گفت:  در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اعلام کرد که هیچ گونه آلودگی وجود ندارد آن گاه مساله تحت پوشش قرار گرفتن این روستاها برعهده خود مردم روستا خواهد بود.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار قزوین در پایان بر استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها برای ترمیم و اصلاح شبکه آب شرب تاکید کرد.

مخازن فرسوده در استان به یک بحران تبدیل شده است

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: مخازن فرسوده آب در استان تبدیل به یک بحران شده و هر آن امکان دارد که با وقوع یک زلزله یا وزش یک باد شدید سقوط کنند.

اکرم نجفی با اشاره به اینکه ۳۳ روستا در قزوین با این شرایط مواجه هستند، گفت: ۲۷۰ میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی این مخازن نیاز است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از روستاها تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب نیستند، خاطرنشان کرد: لازم با کمک دستگاه‌های حاکمیتی اهرم فشاری به وجود بیاید تا این روستاها نیز تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار گیرند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین عنوان کرد: به جهت تامین سلامت و جلوگیری از مصرف زیاد آب لازم است که روستاهای بافی مانده نیز تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب باشند.

۵۰۶ روستا معادل ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان قزوین تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.