دبیر پنجمین جشنواره دوسالانه عکس نینوا روز یکشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: برگزاری دوسالانه استانی عکس نینوا از جمله برنامه‌های شاخص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین‌زهرا است که هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود.

ابوالفضل جهانگیر بخت اظهار داشت: این دوسالانه هرسال در ۲ بخش اصلی یا عاشورایی و بخش جنبی یا آزاد و با محوریت ثبت آیین‌ها و مراسم ها و فرهنگ عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سطح کشور برگزار می‌شود که امسال بخش موبایلی (مراسم پیاده‌روی اربعین) نیز به بخش‌های جشنواره اضافه شد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوئین زهرا با اشاره به اجرای مرحله اول دوسالانه استانی عکس  نینوا، ادامه داد: اطلاع‌رسانی فراخوان ۲ سالانه از ۱۰ شهریور ۹۸ همزمان با دهه اول ماه محرم‌الحرام آغاز شد و ارسال عکس‌ها از تاریخ  یکم تا دهم آبان ماه و به مدت ۱۰ روز از طریق ایمیل، پیام‌رسان ایتا و واتساپ و تمدید مهلت ارسال تا بیستم آبان ماه ادامه یافت.

این مسوول اضافه کرد: آثار رسیده توسط یک گروه سه نفره از داوران متشکل از  شیرین برزگر و خلیل امامی از استان قزوین و پوپک خواجه امیری از استان البرز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین‌زهرا مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از میان ۶۲۱ عکسی که مورد داوری قرار گرفت،  ۳۶ قطعه عکس از ۲۲ عکاس در سه بخش اصلی، جنبی و موبایلی مورد پذیرش داوران جهت چاپ و نمایش در بخش نمایشگاهی دوسالانه قرار گرفت که به تفکیک شامل  ۱۹ قطعه عکس در بخش اصلی(عاشورایی)، ۱۵ قطعه در بخش جنبی(آزاد) و ۲ قطعه در بخش موبایلی(مراسم پیاده‌روی اربعین) می‌باشد.

جهانگیر بخت، اسامی عکاسان عکس‌های راه‌یافته به بخش نمایشگاهی دوسالانه عکس استانی نینوا اعلام کرد و افزود: در بخش اصلی (عاشورایی) به ترتیب حسین‌قلی‌خانی، پوریا ترابی، سارا ترکمن، مهری رحیمی، فهیمه کریمی، امین رحمانی، علیرضا رحمانی، علیرضا نصری، امیرحسین نظری، رویا غفوری، فاطمه حسین پور و الناز حسن‌پور آثارشان در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

دبیر پنجمین جشنواره دوسالانه استانی عکس نینوا ادامه داد: در بخش جنبی(آزاد) حنانه خاتونی، سعید برزگر احمدی، سحر سخنور مژدهی، رویا غفوری، امین مرادی، وحید بصیری، محمدرضا یوسفی، علیرضا نصری، هانیه نصر الهی، امیرحسین نظری و مهدی حسین زاده و در بخش موبایلی(مراسم پیاده‌روی اربعین) پوریا ترابی و علی تشکری می‌باشد.

وی با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار ارسال شده به این جشنواره،تاکید کرد: عکس‌های برتر هر بخش نیز از میان ۳۶ قطعه عکس مذکور انتخاب‌ شده و اسامی عکاسان برگزیده هر بخش در مراسم روز اختتامیه که چهارم دی ماه برگزار می شود، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.