ابراهیم مبارک قدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله اول ثبت نام در ۹ شهر قزوین، آبیک، اسفرورین، اقبالیه، الوند، بویین زهرا، خرمدشت، تاکستان و محمود آباد در استان قزوین برای تعداد یک هزار و ۹۴۵ واحد در ساعت‌های اولیه تکمیل شد.

وی افزود: در مرحله بعد، پایش اطلاعات متقاضیان انجام شده و کسانی که واجد شرایط نباشند حذف می‌شوند.

مبارک قدم اضافه کرد: مرحله دوم ثبت نام پس از تامین زمین و فراهم کردن مقدمات آن انجام می‌شود تا ظرفیت‌های خالی شده و همچنین ظرفیت تازه باز شده جهت ثبت نام به متقاضیان ارایه شود.

وی ادامه داد: کسانی که ثبت نام کرده اند با استفاده از کد رهگیری خود می‌توانند وضعیت ثبت نام و تایید اطلاعات خود را در مرحله پایش پیگیری کنند.

وی در خصوص شرایط متقاضیان برای ثبت نام در این طرح، افزود: با توجه به قانون ساماندهی، سبز بودن فرم (ج) یعنی استفاده نکردن متقاضی و افراد تحت تکفل از زمین یا واحد مسکونی و همچنین بهره مند نشدن از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن، داشتن سابقه سکونت پنج ساله در محل مورد نظر، سرپرست خانوار یا متاهل بودن و زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن از جمله شرایط در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای مسکن استان قزوین ادامه داد: نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه، توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذرای حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی در خصوص متقاضیان واجد شرایط براساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوط و توانایی پرداخت اقساط ماهانه بانکی تسهیلات دریافتی از دیگر شرایط ثبت نام است.

مبارک قدم، هزینه ساخت واحدهای مسکونی را بنا به نوع و میزان مساحت زیربنا از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر دانست و یادآور شد: تسهیلات وام بانکی این طرح از ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و با دوره مشارکت ساخت، حداکثر ۲ سال بوده و دوره بازپرداخت آن نیز در قالب فروش اقساطی به مدت حداکثر ۱۲ سال خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.