مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته روز سه شنبه در حاشیه افتتاح دفتر این صندوق در قزوین به خبرنگاران گفت:از ابتدای ایجاد این صندوق که امسال بیست و دومین سالگرد افتتاح آن بود تا کنون هزار و ۸۸۳ طرح صنایع پیشرفته مورد پوشش و حمایت قرار گرفته است.

رضا نقی پور افزود:تا امروز در باب ضمانت‌نامه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال را در سال جاری مورد حمایت قرار داده‌ و نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات را با میانگین سود  هشت تا ۹ درصد پرداخت کرده ایم.

وی با اشاره به سقف تسهیلات این صندوق، اضافه کرد: تا ۲ ماه پیش سقف اعتباری این صندوق در ارایه تسهیلات ۳۰ میلیارد ریال بود که با تشکیل مجمع، این اعتبارات برای هر طرح به ۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

نقی پور اضافه کرد: البته در ارایه ضمانت نامه هیچ سقفی برای صندوق وجود ندارد چون عمده مشکلات این شرکت‌ها برای عقد قرارداد ارایه ضمانت نامه است که این موضوع را تسهیل کرده ایم.

وی با بیان اینکه صندوق هیچ محدودیتی در حمایت از طرح‌ها ندارد، افزود: ارزیابان این اداره، طرح‌هایی را که بر مبنای صنایع پیشرفته و هایتک در حوزه صنایع نانو، پزشکی، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، مواد پلیمر، هوا فضا، ماهواره‌های غیرفضایی، اتوماسیون اداری، نرم افزارسازی و ... باشد را بررسی کرده و در صورت تایید مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

این مسئول با اشاره به افتتاح دفتر این صندوق در قزوین، گفت: امروز در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان طبق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، چهارمین دفتر نمایندگی این صندوق را به منظور تمرکززدایی از پایتخت افتتاح کردیم.

نقی پور افزود:ما پیش از این در استان‌های آذربایجان شرقی، هرمزگان و فارس نمایندگی صندوق را افتتاح کرده بودیم و امروز چهارمین دفتر ما در استان قزوین گشایش یافت.

وی با اشاره به اهداف افتتاح این صندوق در استان، افزود:طبق قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های استارت آپی، واحدهای فناور و کلیه شرکت‌هایی که در لبه دانش حرکت می‌کنند از اهداف این صندوق است.

نقی پور گفت:این حمایت‌ها در قالب ارایه تسهیلات صدور ضمانت نامه، خدمات کارشناسی به منظور توانمندی این شرکت‌ها و سرمایه گذاری ریسک پذیر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد:همچنین تسهیل‌گری را در اولویت کارهای خود قرار داده‌ایم تا متقاضیان از تسهیلات دارای سود نرخ ترجیحی بهره مند شوند.

نقی پور با بیان اینکه قزوین به عنوان یک شهر علمی و دانشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود:وجود دانشگاه‌های معتبر در این دانشگاه و قطب صنعتی کشور بودن اهمیت این استان را مضاعف ساخته است و امیدواریم با ایجاد نمایندگی در این استان، طرح‌های خوب و هایتکی را که برای خودکفایی کشور موثر هستند مورد حمایت قرار دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.