هدایت‌الله جمالی‌پور روز سه‌شنبه در دیدار با جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در ایران اظهار داشت: ایران همواره متعهد بوده تا تعهدات بین‌المللی خود را به درستی انجام دهد و هم اکنون نیز اصرار دارد تا سند مذاکرات ۱+۵ توسط طرف‌های اروپایی و آمریکایی اجرایی شود.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران ایتالیایی به خوبی از میهمان نوازی ایرانیان خبر دارند که این مساله در کنار بازار بکر ایران باعث شده تا فعالیت‌های چشمگیری را در کشور از سوی ایتالیا در حوزه صنعت و خدمات شاهد باشیم.

استاندار قزوین با تاکید بر حمایت‌ ایتالیا از ایران، یادآور شد: از کشور ایتالیا می‌خواهیم موضع خود را در حمایت از جمهوری اسلامی حفظ کند که این مساله بدون شک با حضور فعال سرمایه‌گذاران آن کشور در ایران تبلیغات سوء و منفی سایر کشورها را در فضاهای بین‌المللی خنثی می‌کند.

جمالی‌پور با اشاره به روابط دیرینه ایران با ایتالیا، خاطرنشان کرد: بدون شک نقش استان قزوین در این بین بسیار پررنگ بوده تا جایی که امروز شاهد خواهرخواندگی شهر پروجا ایتالیا با قزوین هستیم.

وی به ظرفیت‌های قابل توجه حوزه تجاری این استان نیز اشاره و تصریح کرد: قزوین می‌تواند به لحاظ نزدیکی به کشورهای اروپای شرقی، ترانزیت و بازار کشورهای حوزه CIS را در اختیار ایتالیا قرار دهد.

استاندار قزوین با اعلام آمادگی همکاری فعالان اقتصادی این استان با کشور ایتالیا با در نظر گرفتن شرایط ویژه، افزود: این در حالی است که قزوین از ظرفیت‌های اقتصادی و علمی قابل قبولی برخوردار بوده که می‌تواند مورد توجه همکاری‌های بین این دو کشور نیز باشد.

این مقام عالی استان از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به عنوان بستری مناسب در جهت ایجاد مناسبات علمی برای دانشجویان ایتالیایی یاد کرد و اظهار داشت: از جنابعالی درخواست داریم تا با بازدید از آثار تاریخی این شهر خاطرات خوبی را برای خود به یادگار بسپارید و امیدواریم این مساله زمینه‌ساز رونق گردشگری آن کشور با استان قزوین باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.