محمود محمودخانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی شهرستان البرز گفت:امروزه استفاده از فضای مجازی میان شهروندان به دلیل گستردگی، تنوع و سرعت‌ بالا بسیار فراگیر شده و به همین دلیل بستر جرایم انتخاباتی به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه فضای مجازی یکی از ابزارهای مهم در بحث تبلیغات انتخابات است، افزود: در این حوزه تنوع و پتانسیل‌ها متعددی وجود دارد و ناشناخته بودن این فضا می‌تواند یک تهدید محسوب شود.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی و نشانگر حضور آگاهانه مردم در سرنوشت خود است، افزود: هدف از برگزاری این جلسه و ستاد پیشگیری، برگزاری انتخابات پرشور و سالم در کمال امنیت و امانت‌داری بوده و آنچه در این انتخابات مهم است سلامت انتخابات و زمینه‌سازی برای شرکت پرشور مردم در پای صندوق‌های رای است.

محمود خانی ادامه داد: همه ما موظف هستیم در کنار هم با وحدت و همدلی و انسجام بسترهای لازم را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و به دور از حاشیه فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مردم است، افزود: مجریان انتخابات نمی‌توانند در انتخاب داوطلبان نمایندگی اعمال‌ نظر کرده و به نفع داوطلبی تبلیغات کنند.

محمودخانی با تاکید بر جلوگیری و برخورد با تخلفات و جرائم انتخاباتی، گفت: ملاک واقعی همه ما در برگزاری انتخابات، قانون و امنیت انتخابات است و باید داوطلبان از برخی بی‌اخلاقی‌ها و تهمت‌های ناروا که موجب آلودگی فضا می‌شود پرهیز کنند.

این مسئول قضایی یادآور شد: استفاده از امکانات دولتی و موقعیت شغلی و اداری برای تبلیغات انتخاباتی از مواردی است که دستگاه قضا نسبت به آن حساس است و با جدیت و بدون هیچ جانبداری و تبعیضی با آن برخورد خواهد کرد.

وی از رسانه‌های جمعی استان خواست فضای مجازی استان را به‌ موقع رصد کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف داوطلبان و هواداران آنان موضوع را به مراجع قانونی اطلاع دهند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.