قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در افتتاحیه ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام اظهار داشت: هرچند تعصبات ایلی و قبیله‌ای موجب مشارکت حداکثری مردم می‌شود اما تبعات منفی دیگری نیز برای استان در پی دارد زیرا ارائه برنامه‌ها و قول‌های غیرواقعی کاندیداها قبل از شروع انتخابات موجب ایجاد انتظارات بیجا و غیرمنطقی مردم از نمایندگان می‌شود.

وی افزود: باید رسانه‌ها، دست اندارکاران انتخابات، سران و بزرگان ایلات و طوایف مختلف بدور از هرگونه تعصب قومیتی یا جناحی مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی ترغیب کنند تا انتخاباتی پرشور و باشکوه برگزار شود.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: اعضای هیات‌های نظارت و اجرایی، فرمانداران، بخشداران، مسئولان دستگاه‌های اجرایی به عنوان اشخاص حقوقی و در جایگاه مدیر و مسئول حق حمایت از هیچ فرد یا جناحی را ندارند و نیز استفاده از امکانات و نیروهای دولتی برای حمایت از فرد یا جریان خاصی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ممنوع است اما با همکاری فعالان سیاسی باید مردم را برای مشارکت در انتخابات ترغیب و تشویق کنند.

وی یادآور شد: حمایت مدیران و مسئولان به عنوان اشخاص حقوقی از یک فرد خاص تبعات منفی برای جامعه دارد و مدیران و مسئولان در قالب یک شهروند عادی مثل سایر اقشار جامعه و البته خارج از وقت رسمی اداری و به عنوان یک شخص حقیقی می‌توانند در انتخابات و مجالس مربوط به آن شرکت کنند.

وی اضافه کرد: نباید طرفداری از یک کاندیدا بر اساس تعصب قومی منجر به ایجاد تفرقه، تضاد و تقابل بین قبایل و ایلات مختلف استان ایلام شود و مردم باید به جای انتخاب متعصبانه قومی و ایلی یک فرد مناسب و کارآمد را برای مجلس برگزینند.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: تمام نامزدهای انتخاباتی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند شایستگی حضور در مجلس و انتخاب از سوی مردم را دارند اما مردم باید بین آنها بهترین گزینه را راهی مجلس کنند و دست‌اندرکاران انتخابات نیز از آرای مردم صیانت کنند و هر رای را یک حق الناس بدانند.

وی با بیان اینکه همواره افزون بر ۷۰ ردصد مردم استان ایلام در تمام انتخابات‌های گذشته مشارکت داشته‌اند، تاکید کرد: امسال نیز همه مردم، مسئولان، رسانه‌ها، دست اندرکاران انتخابات و سران ایلات و طوایف باید تلاش کنند انتخاباتی سالم، پرشور و بدور از هرگونه مشکل برگزار شود.

دهم آذرماه آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام هم گفت: همزمان با سراسر کشور دهم آذر ماه به مدت یک هفته نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی استان ایلام در حوزه های شمال، جنوب و وزارت کشور می توانند ثبت نام کنند.

محمد نوذری یادآور شد: یکی از مباحث مهم  انتخابات در استان ایلام موضوع قومی قبیله ای است که در حوزه جنوب قومیت‌های زبانی چون لر، عرب، کرد و در حوزه شمال ایل و طایفه در انتخاب کاندیدای برتر نقش اساسی ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد:تاکنون هفت جلسه ستاد انتخابات در استان ایلام برگزار شده است و آموزش اعضای هیات نظارت بر انتخابات همزمان با سراسر کشور آغاز شده و برگزاری انتخابات در بستر الکترونیک یکی از برنامه‌های ستاد انتخابات استان ایلام است.

وی اظهار داشت: در صدد فراهم ساختن زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات بر بستر الکترونیک هستیم و تلاش این است که در نقاط مختلف استان انتخابات الکترونیکی برگزار شود هرچند امکان بروز نواقص و اشکالات وجود دارد.

وی تاکید کرد: همه نقاط ضعف و قوت انتخابات استان ایلام بررسی و احصا شده و تلاش بر این است که این نقاط ضعف برای انتخاباتی باشکوه تبدیل به نقطه قوت شود.

تبلیغات در فضای مجازی و محافل عمومی ممنوع است

رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام هم گفت: هرچند تبلیغات در فضای مجازی و محافل عمومی ممنوع است اما برای گرم بودن فضای انتخابات برگزاری محافل خصوصی خانگی مجاز و بدون اشکال است اما فضای تبلیغات برای همه کاندیداها باید عادلانه باشد.

یوسف امیدی یادآور شد: باید امکانات و تجهیزات برای برگزاری انتخابات بر بستر الکترونیک در استان ایلام فراهم و گامی به سمت انتخابات نوین در استان ایلام برداشته شود.

وی افزود: انتخابات به مانند یک رزمایش نظامی، مهم و مقتدارانه است که عظمت و همبستگی مردم و وفاداری آنها به نظام را به رخ جهانیان و بدخواهان می‌کشاند و توطئه‌های دشمنان بر علیه ایران اسلامی را خنثی می‌کند.

دوم اسفندماه سال جاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در ۲ حوزه انتخابیه شمال و جنوب استان ایلام برای انتخاب سه نماینده برگزار می شود.

فعالیت ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام ظهر امروز دوشنبه ۲۷ آبانماه با حضور استاندار ایلام، رئیس هیات نظارت بر انتخابات، معاون سیاسی امنیتی استاندار و فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.