محمدتقی سلیمانی روز دوشنبه در این خصوص افزود: پیرو گزارش‌های بازرسان بهداشت محیط و شکایات مردمی، مبنی بر نگهداری نامناسب نان‌های ساندویچی در گوشه و کنار خیابان‌ها در ساعات اولیه روز و پیش از باز شدن مغازه ها و احتمال دسترسی حیواناتی از جمله سگ،گربه و موش به آنها در یک  ضربتی، با حضور ۲۴ بازرس بهداشت محیط این مرکز  با بازرسی از کلیه اغذیه فروشی‌های سطح شهر نان‌های رها شده جمع آوری به مرکز بهداشت منتقل شد.

وی اضافه کرد: از این پس اغذیه ‌فروشیهایی که نان‌های آنها توسط خودشان تحویل گرفته نشود و در خیابان رها شود، توسط بازرسان بهداشت محیط، جمع آوری شده و از رده مصرف، خارج خواهد شد.

سلیمانی ادامه داد: آن دسته از متصدیانی که نان‌های ساندویچی آنان به مرکز بهداشت منتقل شده باید برای ارایه توضیحات به واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان مراجعه کنند.

کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قزوین هشدار داد که در صورت تکرار، پرونده این افراد به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

سلیمانی از روسای اتحادیه‌های اغذیه فروشان و نانوایان خواست در این طرح نظارتی با اطلاع رسانی به اعضای خود، در حفظ ایمنی مواد غذایی و ارتقای سلامت جامعه کمک کنند.

کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با بیان اینکه در این طرح هر کدام از شهروندان را بازرس افتخاری مرکز بهداشت هستند،افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، موضوع را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند تا در سریعترین زمان ممکن رسیدگی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.