علی نقی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 1393 مورد بازرسی و نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 172 مورد بازرسی از اماکن عمومی انجام شده است.
وی بیان کرد: یک هزار و 155 مورد کلرسنجی آب، 31 مورد معرفی به مراجع قضایی، یک هزار و 482 مورد سنجش با دستگاههای پرتابل نیز در این مدت انجام شد.
رئیس مرکز بهداشت خاش افزود: از ابتدای فروردین 98 تعداد 10 مورد زایمان طبیعی در واحد‌های تسهیلات زایمانی و 5 مورد اعزام زن باردار به بیمارستان امام خمینی(ره) انجام شده است.
نقی زاده ادامه داد: با توجه به ایام تعطیلات نوروزی و اهمیت تقویت نظام مراقبت بیماریها و کنترل عوامل محیطی به منظور پیشگیری و کاهش بار بیماری های مرتبط با محیط از جمله بیماریهای منتقله از آب و غذا و همچنین کنترل اپیدمی بیماریهای روده ای عفونی در جامعه با افزایش مسافرت ها؛ نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن حساس و سامانه های آبرسانی شهرستان در قالب مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی از 20 اسفند سال 97 تا 20 فروردین سال 98 با حضور فعال 3 تیم بازرسی و یک تیم نظارتی مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح از 8 صبح تا 8 شب در ساعت های اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل و همچنین آنکال در مرکز بهداشت شهرستان خاش و شیفت کشیک های سیار از 8 صبح تا 8 شب در محور زاهدان به خاش و خاش به ایرانشهر اجرا شد.
وی از زحمات تمامی کارکنان و بویژه افراد کشیک که در طول طرح بسیج سلامت نوروزی و ایام تعطیلات نوروزی نسبت به ارائه خدمات سلامت به همشهریان و مسافرین اقدام کرده‌اند تقدیر کرد.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.