مهدی بخشنده روز دوشنبه در دیدار با جعفر برمکی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا افزود: اتاق بازرگانی قزوین در حال حاضر معین کشورهای شرق آفریقا به شمار می رود و این ظرفیت هم‌اکنون فراهم است تا نگاه ویژه‌ای به بازار کنیا استان باشیم.

وی به وجود ظرفیت‌های اقتصادی ویژه، فناوری به روز و زیرساخت‌های لازم در استان قزوین اشاره کرد و گفت: همه شرایط لازم برای ایجاد رابطه اقتصادی با کشور کنیا فراهم است.

بخشنده به استقبال برخی از سرمایه‌گذاران قزوینی در حوزه صید ماهی و سرمایه گذاری روی محصولات کشاورزی و صنعت در کنیا اشاره کرد و گفت: درحال حاضر این امکان وجود دارد که حتی سرای ایرانیان (مجتمع‌های اقامتی، تجاری) در کشور کنیا راه‌اندازی شود.

ریس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در ادامه به صادرات غیرنفتی و افزایش تولیدات در قزوین اشاره کرد و گفت: قزوین اکنون فقط به عنوان یک استان صنعتی شناخته نمی‌شود و با حمایت سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی امروز جایگاه مهمی در  تولیدات متنوع کشاورزی و صدور خدمات فنی و مهندسی دارد.

بخشنده به فضای تحریمی در روابط اقتصاد بین المللی پرداخت و خاطرنشان کرد: افق بخش خصوصی در کشور، ایجاد اقتصادی مبتنی  بر توسعه صادرات غیرنفتی است که خوشبختانه به لطف تحریم کنندگان خارجی این مهم روز به روز در حال افزایش است.

بیش از ۷۰۰ فعال بخش خصوصی عضو اتاق بازرگانی قزوین هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.