مهدیه سادات قافله باشی شنبه شب در نشست پارلمان محلی قزوین افزود: این گذر می‌تواند با مکان‌یابی درست در یکی از نقاط مرکزی شهر موجب توسعه کسب و کارهای هنری و فرهنگی شود.
وی اضافه کرد: احداث خانه تئاتر قزوین نیز هم اکنون رشد ۸۰ درصدی داشته و پس از تکمیل جهت تجهیز و آماده سازی به ۸۰ میلیارد ریال نیاز دارد.
قافله باشی ادامه داد: فصای زیرین میدان مینودر قزوین نیز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند به گالری دائمی و یا موزه هنرهای معاصر تبدیل شود.
وی، خانه منسوب به عارف قزوینی را نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های فرهنگی شهر قزوین عنوان کرد و افزود: این خانه اگر تملک شود ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به موزه را دارد.
قافله باشی اظهار داشت:با توجه به جایگاه قزوین در هنر تعزیه، احیای این آیین هنری هم می‌تواند از ظرفیت‌های خوب فرهنگی و هنری باشد از این رو سال گذشته ردیف بودجه برای تکیه دایمی تعزیه پیش بینی شد تا پس از جانمایی و تجهیز مورد استفاده قرار گیرد.
وی در خصوص نام گذاری معابر و خیابان ها و کوچه های شهر به نام مفاخر فرهنگی، هنری و ورزشی نیز گفت: تاکنون نام چند تن از مفاخر شهر در نام‌گذاری مورد استفاده قرار گرفته و این هفته هم در کمیته نام‌گذاری به نام ورزشکاران اختصاص داشت که این کمترین کار به پاس خدمات این افراد است که می‌توان انجام داد.
رییس کمیسیون فرهنگی و هنری شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر برنامه ریزی مدیریت شهری و فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اعزام هنرمندان به کشورهای خارجی تاکید کرد و افزود: این افراد می‌توانند به عنوان‌ سفیران فرهنگ و هنر شهر قزوین با برپایی برنامه ها و شب های قزوین نسبت به معرفی شهر و شهرداری قزوین در خارج اقدام کنند.
قافله باشی افزود: شهرداری با مشارکت در برنامه‌های فرهنگی به دنبال تصدی گری در این حوزه نیست و ما با پرهیز از ورود جدی در سیاست گذاری های فرهنگ و هنر، بیشتر به دنبال استقلال هنرمندان هستیم و در خصوص خانه هنرمندان نیز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم به منظور استقلال خانه هنرمندان هرچه زودتر نحوه تشکیل آن را نهایی و اعلام کند.
در نشست امشب شورای اسلامی شهر قزوین دو تن از اعضا نیز بر  پیگیری حکم انتصاب شهردار قزوین تاکید کردند.
سیده منیره قوامی یکی از اعضای شورا در این خصوص گفت: شورای شهر بابید پیگیری کند که چرا با گذشت یک ماه هنوز حکم شهردار جدید امضا نشده است چون بلاتکلیفی شهرداری به مدت طولانی معنایی ندارد و به ضرر شهر است.
وی همچنین تذکری هم مبنی بر تکریم ارباب رجوع و پیگیری امور شهروندان به برخی مدیران شهرداری داد و گفت: در یک مورد که خودم برای یک ‌ شهروند قزوینی پیگیری کردم دست آخر مدیر مربوطه اعلام کرد من نوکر مردم نیستم و جالب است که این مدیر از افراد با بیش از ۳۰ سال سابقه است که باید بازنشسته شود.
قوامی از شهرداری خواست مدیران بالای ۳۰ سال سابقه کار را که توان کار کردن هم ندارند از کار برکنار و آنها را تعیین تکلیف کند.
قوامی همچنین در آخر این نشست نسبت به اجازه ندادن به ورود خبرنگار یکی از پایگاه‌های خبری استان به صحن شورا نیز واکنش نشان داد.
محسن حق شناس نیز از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر بود که نسبت به طولانی شدن مراحل انتصاب شهردار جدید تذکر داد و گفت:‌ شهرداری سه ماه با سرپرستی اداره شد و یک ماه هم دوره آن تمدید شد و در زمان شهردار سابق نیز چندماهی تقریبا بدون شهردار بود و درست نیست شهر بیشتر از این بلاتکلیف مانده و شهر بدون شهردار اداره شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.