مریم بیدخام روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوب تیرماه ۱۳۸۴ هیات وزیران، از نظر قانونی وظایف کلیه دستگاهها مشخص شده  است .

وی با بیان اینکه طی سالهای اخیر ۴۰۰ کودک خیابانی در سطح استان شناسایی شده اند، اظهار داشت : هم اکنون تعداد زیادی از این کودکان از چرخه خدمات حمایتی خارج شده اند.
بیدخام با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۲ کودک خیابانی تحت حمایت قرار گرفتند،یادآورشد: اکثر این کودکان در سنین زیر ۱۸ سال و دارای خانواده‌های بد سرپرست بوده و اغلب با آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره مواجه هستند که والدین این کودکان را به کار مجبور می کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: بر اساس آخرین آمارها ۹۵ درصد کودکان کار و خیابان دارای خانواده‌ بوده و شب‌ها را کنار خانواده هایشان سپری می‌کنند به همین دلیل نگاه به این کودکان بر اساس خانواده‌ محوری است.
بیدخام یادآورشد: در حال حاضر کودکان کار و خیابانی در یک مرکز دولتی شبانه روزی و ۲ مرکز غیر دولتی مراکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده در شهرستان های قزوین و تاکستان تحت نظارت سازمان بهزیستی و با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از حضور و کار کودکان در خیابان مراقبت می شوند.
وی تاکید کرد : کودکان خیابانی با حضور در سطح شهر چهره ناخوشایندی را ایجاد کرده‌اند که این معضل نیاز به مدیریت دارد.
بیدخام با بیان اینکه تاسیس فضایی برای ارائه خدمات به کودکان کار توسط شهرداری در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: اقداماتی در این زمینه انجام شده است و به زودی مرکز حمایت و توانمندسازی کودکان کار راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.