حمیدرضا جانباز روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح انتقال آب سد طالقان به قزوین در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیش از ۲۶۰ تصفیه‌خانه فاضلاب در قالب طرح‌های ملی و استانی در مدار قرار دارد.

وی با اشاره به طرح انتقال آب سد طالقان به قزوین، تصریح کرد:این طرح با استفاده از روش جدید مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است و آب را با قیمت بسیار مناسب در اختیار وزارت نیرو قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کشور تصریح کرد: این طرح نیز همانند سایر طرح‌های جدید دیگر بر اساس ضوابط اجرایی در اولویت‌های بعدی تأمین اعتبار قرار داشت.

وی افزود: توزیع اعتبارات عمرانی کشور به این صورت است که اعتبارات محدود را به سمت طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند سوق می‌دهد تا طرح‌ها هرچه سریع‌تر انجام شده و مردم از منافع احداث آن بهره‌مند شوند.

جانباز با بیان اینکه مجموعه استان و وزارت نیرو این طرح را در اولویت امور قرار داده اند، گفت: سعی شد تا از محل‌های مختلف اوراق، پول نقد و مکانیسم تهاتر در تبصره پنج قانون بودجه برای پیشرفت این طرح استفاده شود.

هدر رفت ۱۳ درصدی آب‌های کشور در شبکه‌های آب و فاضلاب

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کشور با بیان اینکه میزان متوسط آب بدون درآمد در کشور ۲۵ درصد است، گفت: میزان آبی که از شبکه خارج شده و تحت عنوان هدر رفت آب قرار می‌گیرد، تنها ۱۳ درصد است.

وی اظهار داشت: متوسط آب بدون درآمد در کشور ۲۵ درصد است در حالی که این به معنای هدر رفتن و خارج شدن ۲۵ درصد آب از شبکه نیست.

جانباز افزود:انشعاباتی که خوانده نشده یا کنتور سالم ندارند جزو این ۲۵ درصد آب بدون درآمد محاسبه می‌شوند.

طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین از طرح‌های مصوب سفر رییس جمهوری به قزوین در سال ۹۵ است که هم اینک حدود هشت درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کل هزینه عملیات طرح، ۱۳ هزار میلیارد ریال است که در صورت تکمیل و بهره برداری، آب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان را تامین می‌کند.

در حال حاضر حدود ۹۸ درصد از آب شرب استان از منابع زیر زمینی تأمین می‌شود که با اجرای این طرح، آب شرب ۸۰ درصد از جمعیت استان تامین می‌شود.

بازدید از تصفیه خانه فاضلاب روستای قشلاق، بازدید از طرح‌های مسکن مهر، کلنگ زنی تصفیه خانه شریفیه و حضور در جلسه شورای حفاظت از منابع آب از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کشور به قزوین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.