حسن عباس‌نژاد، مدیرکل محیط زیست استان قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح‌ مطالعات انتقال و تامین آب‌های سطحی به تالاب الله‌آباد تکمیل شده و برای اجرا نیازمند برطرف کردن زهکش این تالاب هستیم.

وی، مشکل اصلی تالاب الله‌آباد را اجرای زهکش آن دانست و اظهار داشت: انجام این کار با خروج آب از تالاب و انتقال به نمک‌زارهای قم باعث شده تا آبگیری تالاب مختل شود.

این مسئول محیط زیست تاکید کرد: مدت زمان لازم برای بهره‌برداری از زهکش تالاب‌ الله‌آباد به پایان رسیده و باید برای احیای این تالاب هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف جدی صورت پذیرد.

عباس‌نژاد، احیای تالاب الله‌آباد را عامل مهمی در رفع فرونشست این استان دانست و تصریح کرد: با احیای این تالاب و آبگیری دوباره آن، سفره‌های زیرزمینی دشت قزوین تغذیه شده و مشکلات عمده فرونشست آن نیز مرتفع می‌شود.

مدیرکل محیط زیست قزوین خاطرنشان کرد: ابتدای سال جاری ۵۰ میلیون متر مکعب آب در تالاب الله‌آباد آبگیری شده بود که به دلیل وجود زهکش نامناسب روزانه یک میلیون متر مکعب آب آن به نمک‌زارهای قم روانه می‌گردید.

زهکش تالاب الله‌آباد سال ۸۲ توسط جهاد کشاورزی استان قزوین احداث شد.

تالاب الله‌آباد آبیک با ۱۰۰ هزار هکتار وسعت یکی از کانون های مهم برای مقابله با ریزگردها به شمار رفته و در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی این شهرستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.