بخشدار رودبار الموت الموت شرقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس سهمیه در نظر گرفته شده شرکت پرسی گاز، سهم مناطق رودبار الموت شرقی و غربی ماهانه ۶۰ تن گاز مایع در نظر گرفته شده در حالی که به علت گردشگری بودن منطقه و همچنین وجود اماکن مقدس، این منطقه از پرترددترین نقاط استان محسوب می‌شود.

احمد محمدی افزود: براساس برآوردهای به عمل آمده میزان گاز مایع مورد نیاز بخش رودبار الموت شرقی ماهانه تنها ۱۰۰ تن است.

وی اضافه کرد: از ۸۴ روستای دارای سکنه این بخش، مردم شهر معلم کلایه به عنوان مرکز بخش به همراه ۹ روستای دیگر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بوده و در آینده نزدیک نیز سه روستای دیگر نیز از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.

بخشدار رودبار الموت شرقی با اشاره به کوهستانی و سردسیر بودن منطقه الموت قزوین، تاکید کرد: مساله سوخت از اواخر تابستان تا اوایل بهار سال بعد از مهمترین نیازهای منطقه به حساب آمده و به همین دلیل همیشه از اواسط تابستان جلساتی را با حضور دستگاه‌های ذیربط از جمله فرمانداری، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و گاز برگزار و نحوه تعیین سهمیه، تامین و ارسال سوخت به مناطق مختلف تصمیم گیری می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر معلم کلایه دارای یک سکوی گاز است، به همین لحاظ با پرشدن مخازن آن، توزیع گاز در بین مردم روستاهای اطراف صورت می‌پذیرد.

به گفته وی، متاسفانه طی هفته‌های گذشته به گفته مسئولان شرکت پرسی گاز با خرابی خودرو حامل گاز، تنها ۶ تن گاز مایع تحویل داده شده که این میزان به هیچ وجه پاسخگوی نیاز مردم منطقه نیست.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر مردم روستاهای بخش برای تامین گاز مورد نیاز خود مجبور هستند به قزوین بیایند و همین مساله هزینه‌های آنان را چند برابر می‌کند.

بخش رودبار الموت شرقی قزوین با ۸۴ روستای دارای سکنه و با مرکزیت شهر معلم کلایه در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی قزوین واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.