مریم بیدخام سه شنبه شب در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان، افزود: سیاست دولت حمایت از مشارکت حداکثری تشکل‌های مردم نهاد در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است.
وی اظهار داشت: شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد، طبق آیین‌نامه جدید جهت تسهیل و تسریع در روند تاسیس سمن‌ها با حضور مدیران کل دستگاه‌های تخصصی تشکیل می‌شود و با استعلام از مراجع مربوط در کمترین زمان ممکن فرآیند صدور مجوز سمن‌ها را انجام خواهد داد.
دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان ادامه داد: جهت تسریع در روند تمدید پروانه فعالیت سمن‌ها که قبلاً ثبت حقوقی شده‌اند، مطابق با آیین نامه ابلاغی مذکور تنها از ۲ مرجع استعلام گرفته خواهد شد.
بیدخام تشکیل شوراهای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد را گامی موثر در راستای حمایت از توسعه مشارکت مردم در فرآیندهای اجتماعی کشور دانست.
وی با بیان اینکه سمن‌ها نهادی دغدغه مند و باانگیزه هستند که به صورت خودجوش و داوطلبانه جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ سازی فعالیت می‌کنند، افزود: توانمندسازی آنها در حوزه‌های مختلف تخصصی ضروری است.
 دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان خاطر نشان کرد: در همایش توانمندسازی سمن‌ها که هفته گذشته برگزار شد، مقرر گردید دوره‌های آموزشی فرایند شبکه سازی و مداخله تخصصی سمن‌ها در مدیریت بحران، فن بیان و ارتقای مهارت‌های کلامی، آشنایی با اصول و مبانی مدیریت منابع انسانی، دوره آموزشی توانمندسازی سمن‌ها، آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به سمن‌ها، شیوه‌های مستندسازی اقدامات و گزارش نویسی برگزار شود.
وی افزود: همچنین دوره آموزشی طرح نویسی، کارگاه تخصصی توانمندسازی سمن‌ها در فعالیت‌های بین‌المللی و کارگاه‌های تسهیل‌گری جهت آموزش سازمان‌های مردم نهاد استان از دیگر دوره‌های آموزشی پیشنهادی برای سمن‌ها بودند.
استان قزوین دارای ۲۶۱ سازمان مردم نهاد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.