منوچهر حبیبی روز سه شنبه در ششمین همایش سالانه سازمان های مردم نهاد استان قزوین اظهار داشت: به اعتقاد متخصصان علوم اجتماعی اداره جوامع در عصر حاضر به چند رکن نیاز دارد که یکی از این بخش‌های مهم استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در بخش غیر دولتی، خصوصی و جامعه مدنی است.

وی با بیان اینکه متخصصان بر جایگاه جامعه مدنی در حل مشکلات اجتماعی تاکید بسیار زیادی دارند، اضافه کرد: کارکرد جامعه مدنی امروزه در قالب سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها در حال تبلور است و در واقع سازمان‌های غیردولتی از استوانه های جامعه مدنی محسوب می شوند.

این مسئول گفت:سازمان‌های غیر دولتی ارتباط بسیار بسیار نزدیکی با بدنه جامعه و مردم دارند و می توانند مطالبات مردمی را به دولت منعکس کرده و بخش‌هایی را حل و فصل کنند.

حبیبی اضافه کرد: اساسا سازمان‌های مردم نهاد می توانند تعادل و توازن اجتماعی در سطح جامعه برقرار کرده و نقش بسیار مهمی را در حوزه‌های مختلف و در سطح جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد خودجوش و اعتقادی هستند و بسیاری از آنها از عهده کارهای بزرگی که حتی خارج از توان دولت است برآمده اند.

معاون استاندار با بیان اینکه نقش سازمان‌های مردم نهاد بسیار اثرگذار است، اضافه کرد:سمن‌ها باید با انسجام و یارگیری تعداد اعضای خود را طی سال افزایش داده و حل آسیب‌های اجتماعی را هدف اصلی خود قرار دهند.

حبیبی اضافه کرد:دشمنان امروزه گسترش آسیب‌های اجتماعی و حمله به فرهنگ را آغاز کرده‌اند و سمن‌ها می توانند با شفاف سازی، یارگیری و ایجاد اعتماد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.