معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این نمایشگاه‌ها ۳۳ هزار جلد کتاب با مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عرضه می‌شود و دانش آموزان می‌توانند آنها را با تخفیف ۴۵ تا ۵۰ درصدی خرید کنند.

حجت الاسلام علی انصاری با اشاره به سایر برنامه‌های این هفته اضافه کرد: مراسم نمادین آغاز هفته کتاب و افتتاح نمایشگاه‌ها در مدارس نیز ۲۸ آبان ماه در دبیرستان دخترانه متوسطه اول شاهد بهشتیان برپا خواهد شد.

حجت الاسلام انصاری برگزاری مسابقه دانایی و توانایی با موضوع کتاب را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و ادامه داد: این مسابقه با توزیع بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ جلد کتاب برگزیده جشنواره‌های کشوری در بین دانش آموزان برگزار خواهد شد که تا سطح کشوری ادامه می‌یابد.

 وی، طرح وجین کتابخانه‌های مدارس، برنامه ریزی برای بازدید دانش آموزان از ۳۶ کتابخانه استان، اجرای نقاشی همگانی در سطح مدارس با موضوع مطالعه و کتابخوانی، برگزاری جشن اهدای کتاب به کتابخانه‌های کلاسی و آموزشگاهی، عضویت رایگان گروهی دانش آموزان در کتابخانه‌های استان و تقدیر از کتابخوانان برتر و کتاب‌یاران فعال مدارس، معرفی هر روزه یک کتاب در مراسم آغازین مدارس در ایام هفته کتاب و نشست دانش آموزان با شاعران و نویسندگان قزوین را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد.

حجت الاسلام انصاری افزود: در حال حاضر سه هزار و ۵۳۴ کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی و ۵۶۷ کتابخانه مستقل در مدارس متوسطه اول و دوم استان قزوین فعالیت می‌کند که بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان در آنها عضویت دارند.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه است.

۲۴ آبان ماه به عنوان روز ملی کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.