محمد شفیعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مطالبات اساسی در حوزه مدیریت فرمانداری‌ها، تحقق ۳۰ درصد سهم اعتبارات فرمانداری‌ها از محل سازمان مدیریت بحران کشور است که متاسفانه این مساله هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه سهم ۳۰ درصدی اعتبارات مدیریت بحران کشور به فرمانداری‌ها، مشکلات مالی آنان را تا حد زیادی برطرف می‌کند، افزود: درحال حاضر بیشتر فرمانداری‌ها با بدهکاری عظیم در حوزه ماشین آلات سنگین به‌کارگیری شده در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیلاب روبرو هستند که تخصیص اعتبارات یاد شده گره‌گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

به گفته وی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور در سفر اخیر خود به قزوین وعده تحقق سهم ۳۰ درصدی اعتبارات فرمانداری‌ها را نیز داده بود اما این مساله تاکنون به انجام نرسیده است.

فرماندار قزوین در خصوص اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع خطر سیلاب در مناطق مختلف شهرستان قزوین، اظهار داشت: اجرای عملیات ۴۴۸ ساعت لایروبی توسط ماشین‌آلات سنگین لودر و گریدر در ۱۹ هزار و ۱۲۰ متر مربع از رودخانه‌ها انجام شده اما ناتوانی شهرداری‌ها در لایروبی رودخانه‌های بالادست باعث می‌شود تا هنگام بارندگی و سیلاب برخی از مناطق دوباره در معرض تهدید سیل قرار بگیرند.

شفیعی، بخشداری‌ها را نیازمند تجهیز به بیل‌های مکانیکی دانست و تصریح کرد: در صورتی که بتوان از محل اعتبارات فرمانداری‌ها برای هر بخشداری یک دستگاه بیل مکانیکی خریداری شود، بسیاری از مشکلات مرتبط با حوزه رودخانه‌ها و سیلاب مرتفع خواهد شد.

شهرستان قزوین دارای پنج بخش مرکزی، رودبار الموت شرقی و غربی، کوهین و طارم سفلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.