مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین روز یکشنبه در ستاد توسعه شهرستان آوج افزود: حدود ۲ ماه پیش در نشستی با حضور استاندار چندین طرح سرمایه‌گذاری مصوب شد، اما تاکنون هیچ یک از دستگاه‌ها تعهدات خودشان را انجام نداده‌اند.

مرتضی علیخانی با بیان اینکه توسعه شهرستان آوج بسیار مهم است و باید در اولویت کاری قرار گیرد، اظهار داشت: مقرر شده بود که اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی نسبت به واگذاری زمین‌های حوالی پل معلق و مجتمع گردشگری آبگرم به میراث فرهنگی تعیین تکلیف کرده و گزارش دهند که این موضوع هنوز محقق نشده است.

وی به مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان قزوین اشاره کرد و گفت: بر اساس بندهای مصوبه شورای برنامه ریزی، پیشنهاد می‌شود که منابع طبیعی اراضی معین شده برای طرح‌های گردشگری را به اداره کل راه و شهرسازی واگذار کرده و سپس این اراضی به میراث فرهنگی سپرده شود تا عملیات فراخوان و تایید اهلیت سرمایه‌گذاری هرچه سریع تر دنبال شود.

علیخانی به ۵۰ هکتار زمین معین شده در آوج برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری اشاره کرد و اظهار داشت: بهتر است که به منظور تسیهل و تسریع فرآیند، میراث فرهنگی درخواست زمین و طرح مصوب را به منابع طبیعی ارائه داده و منابع طبیعی نیز در انتقال زمین به میراث فرهنگی اقدام کند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین در ادامه سخنان خود به طرح سرمایه گذاری مجتمع‌ آب درمانی در شهرستان آوج اشاره کرد و گفت: این مجتمع هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به علت برخی اختلافات با شهرداری بلاتکلیف مانده است که باید هرچه سریع تر به رفع این موانع اقدام کرد.

علیخانی همچنین در خصوص سرمایه گذاری برای شهرک انرژی خورشیدی در شهرستان اوج نیز خاطرنشان کرد: یک سرمایه گذار برای تولید برق ۱۰ مگاواتی در شهرک‌ انرژی خورشیدی آوج واقع در جنوب روستای یعقوب آباد و حوالی تالاب الله آباد اعلام آمادگی کرده که باید زیرساخت‌های لازم برای این مهم آماده شده و مسائل  زیست محیطی نیز تعیین تکلیف شود.

وی یادآور شد: اگر امکان رفع برخی از موانع در فرآیند سرمایه گذاری وجود نداشته باشد، یکی از نشست‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان را به مشکلات سرمایه گذاری شهرستان آوج اختصاص می‌دهیم.

شهرستان آوج در جاده قزوین به همدان و در ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.