علیرضا رئیسی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی اجرای این طرح در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، افزود: این دانشگاه، زیرساخت‌های خوبی برای اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت دارد که امیدواریم با استفاده از تجربیات به دست آمده آن را طی سال‌های آینده در تمام کشور اجرا کنیم.
وی اضافه کرد: در قالب این طرح از هر خانوار یک فرد انتخاب می‌شود و به عنوان نماینده آن خانوار در سه بعد پیشگیری، درمان و کمک‌های اولیه و بازتوانی تحت آموزش قرار می‌گیرد.
رئیسی، هدف اصلی از اجرای این طرح را مشارکت مردم در سلامت خود عنوان کرد و ادامه داد: مطالعات در دنیا نشان داده مشارکت مردم، سلامت آنها را بیشتر تضمین می‌کند و آگاهی آنان در حوزه سلامت، برای مراقبت بیشتر از خود موثرتر خواهد بود.
وی اظهار داشت: با این کار ضمن ارتقای سلامت از بار بیماری‌ها و هزینه اضافی و رفت و آمد بیهوده به مراکز درمانی کاسته خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد:با توجه به پیشرفت‌های ایران در حوزه سلامت و قدمت بیش از چهار دهه اجرای برنامه‌های بهداشتی در کشور شاهد برگزاری نشست منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در کشور بودیم و همین نشان دهنده آن است که ایران کشوری پیشرو به ویژه در حوزه بهداشت است.
رئیسی ادامه داد: با توجه به انتظاراتی که سازمان جهانی بهداشت از کشور دارند، نیاز است که به روز باشیم و برای پوشش همگانی سلامت، بتوانیم قدم‌های موثر و علمی برداریم.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از ضروری‌ترین و اصولی‌ترین کارهایی که کشورمان، تجربه خوبی در آن دارد بهداشت برای همه و توسط خود مردم است، گفت:نقش مشارکت‌های اجتماعی مردم در بهبود سلامت خود، بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه، تمام روستاهای با جمعیت هزار نفری دارای خانه بهداشت به عنوان شبکه گسترده سلامت در کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت:با توجه به تغییرات در نوع بیماری‌ها و سطح سواد مردم و همچنین ورود به عصر اطلاعات و ضریب نفوذ اینترنت همه اینها می‌توانند به عنوان فرصت در نظر گرفته شوند.
رئیسی افزود: به همین دلیل پرونده الکترونیکی پزشکی خانواده، نظام ارجاع و بازنگری بسته‌های خدمت از اولویت‌های مهم حوزه سلامت است و همواره تاکید می‌شود در کنار این اقدامات، دیدگاه هر خانه، یک پایگاه سلامت می‌تواند نقطه عطفی برای اجتماعی سازی سلامت باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.