مهدی شادنوش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اولین کلینیک سیار دندانپزشکی کشور با اعتبار 350 میلیون تومان در استان سمنان به منظور ارایه خدمات دندانپزشکی در مناطق روستایی کم‌برخوردار راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در این اقدام، برای اولین بار خدمات بهداشت دهان و دندان در مناطق روستایی و کم‌برخوردار زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور متخصصین دندانپزشکی ارائه شد.
وی با اشاره به این که این کلینیک سیار هفته ای یک بار به مناطق روستایی سفر می کند و با استقرار در آن مناطق به ارایه خدمات لازم می پردازد، افزود: تمام خدمات ارائه شده برای جامعه هدف به صورت رایگان انجام می شود.
شادنوش، هدف از اجرایی کردن این طرح را تحول سلامت و ارتقای سلامت دهان و دندان برای ساکنان مناطق کم برخوردار بر شمرد و گفت: خدماتی ازجمله آموزش بهداشت، معاینه دهان و دندان، فلورایدتراپی، فیشور سیلنت، جرم‌گیری و بروساژ، ترمیم دندان‌های شیری و دائمی، کشیدن دندان‌های شیری و دائمی، پالپوتومی، درمان پالپ زنده و رادیوگرافی تک دندان توسط متخصصین دنداپزشکی در مناطق روستایی ارائه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، افزود: این کلینیک با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز شنبه 31 تیر 96 در کلینیک داندانپزشکی سمنان افتتاح شد.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی، 18 رشته در مقطع کارشناسی، 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته در مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته در مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.