حمید رحمانی، مدیرعامل سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای انجام عملیات بندکشی باغستان سنتی قزوین امسال چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی، اساس کار باغستان در حوزه تقسیم و هدایت آب را ایجاد بندکشی در آن دانست و اظهار داشت: در وقوع سیلاب‌های اوایل فروردین ماه سال جاری وجود بندهای خاکی در باغستان سنتی باعث مهار و جلوگیری از سیلاب سطح شهر قزوین شد.

به گفته وی، همراه با ایجاد، احداث و ترمیم بندهای خاکی حجم وسیعی از عملیات لایروبی انهار و رودخانه های موجود در باغستان سنتی قزوین نیز به انجام رسیده و همچنان نیز ادامه دارد.

رحمانی با اشاره به بارندگی روزهای اخیر، افزود: خوشبختانه نزولات آسمانی در پاییز امسال قابل چشمگیر بوده و نیروهای ما نیز با توجه به ادامه بارش‌ها در آمادگی کامل قرار دارند.

این مسئول با اشاره به اهمیت این باغستان، گفت: امروزه آمارها بیانگر آن هستند که تنها راه بقای هر شهر داشتن باغستان‌هایی نظیر باغستان سنتی قزوین در پیرامون آن است چرا که وجود چنین باغاتی علاوه بر مدیریت آب، نقش موثری در تولید اکسیژن و ایجاد فضاهای سبز شهری جهت مقابله با ریزگردها دارند.

مدیرعامل سازمان باغستان سنتی قزوین یادآور شد: امسال چهار تیم گشت را در سطح این باغسان به منظور جلوگیری از قطع درختان، ریختن ضایعات ساختمانی، حمل خاک، جلوگیری از ورود معتادان متجاهر و کارتن خواب و تغییر کاربری‌های احتمالی فعال کرده و برای نخستین مرتبه نیز از اوایل شهریور تا اواسط مهرماه نیز گشت‌های شبانه را راه اندازی کردیم.

باغستان های سنتی قزوین در گذشته ۴۲۰۰ هکتار وسعت داشته که وسعت آن به دلایل مختلف به ۲۵۰۰ هکتار کاهش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.