صدیقه ربیعی روز شنبه در نشست کارگروه سلامت بانوان که در آستانه فرارسیدن هفته سلامت بانوان برگزار شد افزود: زنان رکن اصلی خانواده هستند که اگر سلامت آنها حفظ شده و ارتقا یابد سلامت سایر اعضای خانواده نیز تضمین می شود.

وی اضافه کرد: در کنار بیماری‌های جسمی، اختلالات روحی و روانی و افسردگی هم به طور قابل توجهی در کمین بانوان است و باید به این بعد از سلامت نیز از سوی دستگاههای متولی توجه شود.

ربیعی ادامه داد: در سال‌های اخیر تغییرات سبک زندگی و رژیم غذایی نادرست باعث شده تا بسیاری از بیماری های غیرواگیر افزایش یافته و سلامت زنان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی همچنین گفت: بسیاری از زنان شاغل هم که مدت طولانی پشت میز می‌نشینند که همین عامل باعث تغییرات زیادی در ارگونومی و ساختار اسکلتی آنها شده است.

ربیعی افزود: هفته سلامت بانوان که امسال با محوریت افزایش تحرک بدنی نام گذاری شده فرصت بسیاری مناسبی برای حساس سازی بانوان نسبت به سلامت خود است و در این خصوص از متولیان این امر به ویژه ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود از مخاطبان خود نهایت استفاده را جهت ارتقای سلامت و افزایش تحرک بدنی بانوان کنند.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود ضمن پرهیز از تمرکز برنامه‌های این هفته در مرکز استان، در روستاها نیز برنامه ریزی لازم جهت اجرای برنامه ویژه بانوان و آگاهسازی و حساس سازی آنها نسبت به سلامتشان انجام شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از فرمانداری‌ها نیز خواست متناسب با تقویم روزشمار هفته سلامت بانوان، در هر روز یک برنامه به مناسبت این هفته در شهرستان خود برگزار کنند.

در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه های اجرایی برنامه های دستگاه خود در هفته سلامت بانوان  و پیشنهادهایشان را جهت برگزاری جشنواره و همچنین همایشی ویژه این هفته ارایه کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.