معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۱۸۰ هزار نفر در انتخابات شوراهای دانش آموزی استان شرکت کرده‌اند که هشت هزار تن از منتخبان، عضو شورای مدارس استان خواهند شد.

حجت الاسلام علی انصاری در خصوص نحوه و تعداد اعضای شوراها در هر کدام از مدارس، افزود: در مدارس ابتدایی تا ۱۰۰ دانش آموز پنج عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل انتخاب می شوند و به ازای افزایش هر ۵۰ نفر به این تعداد ۲ عضو دیگر به تعداد اعضای اصلی افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: البته در مقطع ابتدایی فقط دانش آموزان پایه سوم به بالاتر حق رای دادن و کاندیدا شدن را دارند.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: در مدارس متوسطه نیز تا ۲۵۰ دانش آموز پنج عضو اصلی، تا ۳۵۰ دانش آموز هفت نفر، تا ۵۵۰ دانش آموز ۹ نفر و از ۵۵۱ دانش آموز به بالا ۱۱ نفر به عنوان عضو اصلی و ۲ عضو به صورت علی البدل انتخاب می شوند.

وی گفت: شوراهای دانش آموزی یکی از ارکان مدرسه و نهادی صنفی است که اعضای آن طی انتخابات آزاد به منظور زمینه سازی رشد و مهارت های فردی و اجتماعی و توسعه مشارکت دانش آموزان در امور آموزشی و پرورشی انتخاب می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین اظهار داشت: در قالب این شوراها تعدادی انجمن نیز تشکیل می شود که با توجه به علاقه مندی و امکانات مدرسه در عناوینی مانند زندگی به سبک ایرانی، تربیت بدنی، بهداشت و سلامت، اقامه نماز، فرهنگی و هنری ، سیاسی و اجتماعی، علمی و آموزشی فعالیت می کنند.

حجت الاسلام انصاری افزود: جلسه‌های شورای دانش آموزی مدارس حداقل هر ۲  هفته یک بار تشکیل می‌شود و مدیر موظف است تسهیلات لازم را برای فعالیت‌های شورای دانش آموزی و انجمن‌های مربوط فراهم کند.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در ۲۴۰۰ مدرسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.