مریم بیدخام سه شنبه شب در حاشیه آئین اختتامیه بیست و دومین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری نوجوانان و جوانان استان قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: عده‌ای تصور می‌کنند قصه گویی فقط برای کودکان است، درحالی که اگر شرایط قصه گویی برای تمام افراد جامعه فراهم شود، دستاوردهای فرهنگی و علمی بسیار خوبی از خود به جا می‌گذارد.

این مسئول افزود: در دنیای مدرنیته که قصه گویی از رونق افتاده و مورد اقبال واقع نمی‌شود، اما باید اذعان کرد همواره عده‌ای با اطلاع از فواید آن همچنان به قصه گویی علاقه مند بوده و به آن توجه دارند.

وی در خصوص فواید قصه گویی نیز گفت: تقویت قدرت بیان، قوه تخیل، ابتکار عمل و همچنین هوش اجتماعی از عمده موضوعاتی است که از طریق قصه گویی محقق می‌شود.

بیدخام همچنین تصریح کرد: یافته‌های علمی نشان می‌دهد که قصه گویی باعث از بین رفتن اختلالات شخصیتی و همچنین رفع افسردگی می‌شود که بر همین اساس برای خیلی از بیماران روانی در طول درمان خواندن قصه و رمان تجویز می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه قصه گویی در راستای تربیت انسان ها و انتقال فرهنگ بسیار موثر است، اظهار داشت: افرادی که به خواندن قصه مشغول می‌شوند، در شرایط و بستری مناسب قرار می‌گیرند که با فرهنگ و سنن و ادبیات بهتر آشنا شوند که از این ظرفیت باید در راستای فرهنگ پذیری الگوی ایرانی و اسلامی بهره برد.

بیدخام یادآور شد: اداره کل امور اجتماعی استانداری قزوین از سازمان های مردم نهادی که در حوزه قصه گویی فعال هستند، حمایت می‌کند تا نشست ها و شرایط لازم برای این موضوع پسندیده را در جامعه فراهم کنند.

۹۹۲۵*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.