رییس شورای شهر قزوین روز سه شنبه در حاشیه برگزاری عملیات تمرینی (مانور) آتش نشانی در برج‌های مسکونی تامین اجتماعی این شهر گفت: شورای شهر همواره به تامین تجهیزات و معیشت کارکنان سازمان آتش نشانی توجه خاص داشته چرا که معتقدیم اگر نیروهای این بخش فاقد تجهیزات و کارآمدی لازم باشند جبران هرگونه خسارت ناشی از آن امکان پذیر خواهد بود.
حکمت الله داودی با اشاره به اینکه خوشبختانه تجهیزات موجود سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین پاسخگوی نیازهاست،افزود: در حوزه ایمنی، آموزش و آگاه‌سازی نقش مهم و حیاتی دارد تا جایی که اگر نیروهای آتش نشانی به هر دلیل نتوانند از گسترش یک آتش سوزی جلوگیری کنند، می توان در صورت آموزش دیده بودن شهروندان نسبت به این کار اقدام کرد.
وی با بیان اینکه حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند، تصریح کرد: همه ما باید خود را برای مواقع بحرانی آماده نگاه داریم و در ارتباط با ساختمان‌های بلند مرتبه نیز بیش از هر موضوعی، باید نسبت به رعایت نکات ایمنی  در این مکان ها اقدام به عمل آوریم.


عملیات های تمرینی بهترین راه برای مقابله با حوادث
مدیرکل بحران استان قزوین برگزاری عملیات‌های تمرینی را برای شهروندان بهترین آموزش دانست و اظهار داشت: این گونه عملیات‌ها باعث می‌شود تا ضمن حفظ آمادگی در شرایط بحرانی، کاستی و کمبودها برای رفع خطرات احتمالی مشخص شوند.
قدرت الله مهدیخانی یادآور شد: قزوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی از ۳۲ نوع حادثه شناخته شده شاهد وقوع ۲۵ نوع آن بوده که البته براساس آمارهای موجود علت وقوع ۵۰ درصدی آن نیز عامل انسانی بوده است.
وی، زلزله، آتش سوزی، حوادث شیمیایی و وجود گسل‌ها را از مهمترین مسایل بحرانی در استان یاد کرد و افزود: در راستای اقدامات مربوط به حوزه پیشگیری و تلاش برای کاهش خسارت ها برنامه‌های مختلفی از جمله شناسایی و نقشه برداری از گسل‌های مناطق استان، نصب ۲ دستگاه زلزله نگار و شتاب نگار طی روزهای گذشته در قزوین و دعوت از دبیر کارگروه زلزله کشور به مورد اجرا گذاشته شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه اعتقاد داریم هنگام وقوع هر حادثه‌ نخستین امدادگران مردم هستند، گفت: در صورت هرگونه آمادگی قبل از وقوع حوادث به طور حتم آسیب‌ها به حداقل می‌رسد و برای همین منظور آموزش برای مواقع بحرانی نیز در دستور کار جدی دستگاه‌های امداد و نجات قرار گرفته است.
در ادامه، نیروهای حاضر در محل با استفاده از نردبان، تشک نجات، راپل (صعود) و عملیات تیرول (انتقال مصدوم از پشت بام طبقه ۱۷ به مجتمع مجاور) اقدام به مهار آتش سوزی فرضی در طبقه ششم یکی از برج‌های تامین اجتماعی کردند.
۸۰۵۴*3013

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.