داوود محمدی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین افزود: وجود ریزگردها در منطقه بویین زهرا و آبیک به حدی است که اگر انسان برای یکبار در این مناطق قرار بگیرد تصور می‌کند در کویر لوت ایستاده است.

وی اضافه کرد: اگر برای حل مشکل ریزگردها در استان چاره اندیشی نشود، استان‌های همجوار قزوین تحت تأثیر آن قرار گرفته و موجی از نارضایتی عمومی ایجاد خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه مسائل زیست محیطی استان قزوین همانند دیگر نقاط کشور بر مساله آب تمرکز دارند، اظهار داشت: متاسفانه به علت برخی برداشت‌های بی‌رویه و نبود منابع کافی آب، وضعیت آب شرب در برخی مناطق استان مانند آبیک مطلوب نیست و باید برای رفاه حال شهروندان این شهرستان اقدام مناسبی انجام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به باغستان سنتی قزوین اشاره کرد و گفت: این موهبت الهی و میراث گذشتگان به دلیل بی‌تدبیری مسئولان استانی در معرض آسیب و تهدید قرار گرفته و رو به نابودی است.

محمدی، قزوین را استانی کشاورزی، صنعتی، گردشگری و دانشگاهی معرفی کرد و گفت: خوشبختانه تشکلات زیست محیطی استان قزوین قوی و کارآمد هستند و امیدواریم که حمایت و تعامل با این نهادهای مردمی روز به روز افزایش یابد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک به مشکلات و معضلات معادن استان پرداخت و خاطرنشان کرد: مجوزهایی که در گذشته برای معادن استان صادر شده مورد نارضایتی شهروندان قرار دارد و باید نظارت جدی بر عملکرد معادن استان در اولویت باشد.

محمدی یادآور شد: تقویت مرکز توسعه تحقیقات استان، تجهیز امکانات نظارتی و پایش زیست محیطی از دیگر مواردی است که سازمان محیط زیست باید برای استان قزوین فراهم کند.  
۹۹۲۵*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.