داود محمدی روز جمعه در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین، اظهار داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب تا پایان سال شاهد بهره برداری از عملیات 2 خطه شدن خط آهن قزوین - تهران با پیشرفت 90 درصدی آن که نقش بسیار موثری نیز در جا به جایی مسافر و کاهش ترافیک دارد، باشیم.
وی ادامه داد: البته عملیات 2 خطه شدن خط آهن قزوین - زنجان نیز با پیشرفت فیزیکی 55 درصدی روبرو است که با بهره برداری از خطوط یاد شده علاوه بر کاهش بار ترافیکی جاده در استان های تهران، البرز، قزوین و زنجان، شاهد کاهش میزان تلفات جاده ای و ایمنی بیشتر سفرهای برون شهری نیز خواهیم بود.
محمدی در ادامه به پروژه در دست احداث بزرگراه قزوین - تنکابن اشاره کرد و گفت: این طرح که از جمله پروژه های سفر مقام معظم رهبری در سال 82 نیز بوده، امیدواریم با رفع برخی مشکلات و اختصاص بودجه مناسب شاهد بهره برداری از قطعات یک و 2 آن به طول 65 کیلومتر باشیم چرا که بسیاری از روستاهای منطقه نیز می توانند از آن استفاده کنند.
ادامه چهار بانده شدن جاده قدیم آبیک - محمدیه، احداث تقاطع غیرهمسطح آبیک، ترمیم روکش آسفالت کنارگذر قزوین و رفع مشکلات و دغدغه ساکنان شهرک مهرگان قزوین به عنوان دومین شهرک بزرگ مسکن مهر کشور از دیگر موارد مورد تاکید این نماینده مجلس بود.

**مترو هشتگرد - قزوین باید مورد توجه جدی قرار گیرد
نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه جاده های استان قزوین در مسیر ارتباطی 11 استان دیگر کشور قرار دارد، گفت: برای کاهش بخشی از ترافیک استان، به خصوص در آزادراه قزوین - تهران، ادامه پروژه مترو هشتگرد به قزوین باید مورد توجه دولت و مسئولان عالی وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.
روح الله بابایی صالح تاکید کرد: متاسفانه با تمام ویژگی های این استان به عنوان قطب صنعتی، گردشگری و کشاورزی، جاده های آن به هیچ وجه متناسب با جایگاه استانی خود نبوده و در این رابطه ما نیازمند نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی هستیم.
وی در ادامه به وضعیت نامناسب راه های روستایی استان نیز اشاره کرد و گفت: برای رفع معضلات موجود پیشنهاد می شود تا معاونت راه های روستایی که در گذشته مورد حذف قرار گرفت، دوباره احیا شود.
وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان قزوین ضمن بازدید از راهدارخانه زیاران، طرح احداث نیوجرسی آزادراه قزوین - تهران را نیز مورد بهره برداری قرار داد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.