هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در همایش ملی آسیب شناسی طراحی، اجرا و نظارت در آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، با بیان اینکه مهم ترین شاخص توسعه یافتگی کشورها توسعه نیروی انسانی متخصص است و کارکنان دولت باید آموزش های هدفمند و تخصص های لازم را داشته باشند. افزود: کارکنان دولت برای بالا بردن سطح دانش و به روز شدن اطلاعات خود به منظور خدمت رسانی بهتر و  بیشتر به جامعه باید همواره در مسیر آموزش و کسب دانش باشند.
وی اظهار داشت: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه سازمان‌ها است و هرچه این سرمایه از کیفیت مطلوب و بالاتری برخوردار باشد، موفقیت، بقا و ارتقای سازمان ها و دستگاه ها بیشتر خواهد شد.
به گفته این مسئول، یکی از خلاء هایی که در آموزش نیروی انسانی با صرف هزینه های زیاد روبرو هستیم نبود آموزش های تخصصی است و این نقص باید برطرف شود.
جمالی پور ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته آموزش های لازم  در مراکز آموزشی ما به جوانان داده نشد و کاری که انجام شد، کنترل هیجانات جوانان طی چهار سال در دانشگاه ها بود و آموزشهای ارائه شده  اثر بخشی چندانی نداشته و این مساله یکی از مشکلات مهم در نظام اداری کشور است.
وی تاکید کرد: گرچه پس از انقلاب اسلامی دانشگاه ها شکوفا شدند اما هنوز دانشجویان از مهارت های کافی در جهت ارایه خدمات برخوردار نیستند و آموزش های بدو خدمت کارکنان منطبق با نیازهای فعلی جامعه نیست و این زنجیره غلط همچنان تا سطح مدیریت کارکنان ادامه دارد.
این مسئول خاطر نشان کرد: در ۲۰ سال گذشته برنامه های آموزشی کارکنان دولت از مسیر اصلی خود تغییر کرده و به مدرک گرایی سوق پیدا کرده است.
استاندار قزوین یاد آور شد: امروز جوامع توسعه یافته نیروی کار مورد نظر خود را براساس دانش =، مهارت و تخصص جذب می کنند و مدرک را که مجمع محفوظات زود گذر است حذف کرده اند، چرا که علم به مهارت و خلاقیت منتج نمی شود و دانشی مفید و کار آمد است که همراه با تخصص باشد.
جمالی پور اضافه کرد: باید در جامعه ما استخدام ها براساس مهارت فردی و آموزشهای اجتماعی صورت بگیرد تا بتوانیم به توسعه برسیم. 
۷۳۸۹*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.