حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا روز شنبه در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۸-۹۹ حوزه‌های علمیه استان قزوین افزود: دانش آموزان حوزه و طلبه‌ها باید در کنار علم آموزی به مسائل اخلاقی توجه کنند چرا که بدون این مهم علم آموزی نمی‌تواند مایه خوشبختی و سعادت باشد.

وی با بیان اینکه جهاد با نفس باید همراه با علم آموزی همراه باشد، اظهار داشت:  حوزه فقط مسئول علم آموزی در حوزه منطق، تفسیر، کلام و غیره نیست و واقعیت این است که کسب علم بدون اخلاق خطرناک خواهد بود.

حجت الاسلام سبحانی نیا به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) در مورد ارزش علم اشاره کرد و گفت: پیامبر فرموده که قیمت هرکس به اندازه علم اوست و هرقدر که علم انسان بیشتر شود، ارزش او نیز بیشتر خواهد شد و چه بهتر که این علم با تهذیب نفس، اخلاق و جهاد همراه باشد.

این مسئول با بیان اینکه علم بدون اخلاق رهزن است، اظهار داشت: خیلی از افراد در جامعه ما طلبه یا روحانی نیستند، اما به قدری تهذیب نفس دارند که نقش آنها در ترویج فرهنگ اسلامی بسیار بالاست.

حجت الاسلام سبحانی نیا به جایگاه علم در قرآن پرداخت و گفت: هرگز بین کسانی که اهل علم هستند با کسانی که به علم اعتقادی ندارند تساوی وجود ندارد و عالمان همیشه صاحب درجات بالا هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین یادآور شد: استان قزوین صاحب فرهنگ و تمدن عمیقی در حوزه ادیان است که باید مورد توجه طلبه‌ها قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، ۱۰۰ طلبه تازه ورود سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.
۹۹۲۵*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.