به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، جهت دادن به وقف بر اساس نیازهای روز جامعه را ضروری دانست و تأکید کرد: جهت دادن به وقف بر اساس نیازهای روز جامعه نظیر بهداشت و درمان امری ضروری است که می‌باید فرهنگ‌سازی آن توسط اوقاف صورت بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم حفظ امانت‌های الهی،اظهار کرد: خداوند تاکید کرده است امانت‌‌های او به اهلش سپرده شوند و یکی از این امانت ها موقوفه است که باید با جدیت از آن حفظ و حراست شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به تشریح رسالت‌های متولیان و مدیران اوقاف پرداخت و تصریح کرد: احیای موقوفاتی که گرد و غبار تاریخ آنها را از جریان موقوفات استان کنار گذاشته ضروری است چرا که این کار جلوه‌ای از حفظ امانت الهی محسوب می‌شود.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه شناسایی و به کارگیری نیروهای کارآمد، خوش فکر و بصیر در حوزه وقف بسیار ضروری است،افزود: حضور نیروهای کارآمد، خوش فکر و بصیر مانع از سوء استفاده‌ها در این عرصه مهم خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین، شجاعت و بصیرت را لازمه فعالیت در عرصه وقف دانست و خاطرنشان کرد: مدیری که می‌خواهد در عرصه وقف فعالیت کند باید شجاع، قوی و بصیر باشد تا از موقوفات به عنوان امانت‌های الهی حفظ و حراست کند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود نقش اوقاف را در نشاط افزایی مساجد نقشی راهبردی دانست و اظهار داشت: اوقاف به عنوان یکی از ارکان مهم فعال در مساجد، نقش مهمی در نشاط افزایی در این مرکز مهم دینی دارد و ضروری است توجه ویژه‌ای به این رسالت اوقاف صورت بگیرد.
آیت‌الله عابدینی بخشی از توسعه و احیای حوزه‌های علمیه را رسالت اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: واقفان در گذشته توجه ویژه‌ای به توسعه حوزه‌های علمیه داشته‌اند و امروز نیز نگاه اوقاف به حوزه‌های علمیه باید توسعه‌ای و حمایتی باشد.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه اقامه نمازهای جمعه و جماعت رسالت همه مسلمان‌ها است که اوقاف می‌تواند نقش مؤثری در این رسالت الهی ایفا کند، گفت: همه باید تلاش کنیم تا نمازها به جماعت برگزار شود چرا که نمازهای جماعت وحدت آفرین هستند و جامعه نیز برای دست یابی به شکوفایی نیازمند وحدت و همدلی است.
وی، فرهنگ‌ سازی در حوزه وقف را یکی از رسالت‌های بنیادین و پایه‌ای اوقاف و امور خیریه دانست و اضافه کرد: اوقاف باید با فرهنگ ‌سازی میزان اهمیت به وقف را در جامعه افزایش دهد تا مردم به جای سبقت در چشم و هم چشمی و رفاه زدگی، در وقف و کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرند.
در پایان این مراسم از خدمات حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غلامرضا عادل مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه قزوین تجلیل و همچنین حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی به عنوان مدیرکل جدید این دستگاه معرفی شد.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.