حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی نیشابوری روز چهارشنبه در حاشیه آغاز سال تحصیلی 97-98 حوزه علمیه امام حسن عسگری(ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حوزه های علمیه باید بر پاسخگویی مطالبات مردم، نهادها، دستگاه ها و سازمانهای تمرکز داشته باشند.
وی افزود: نظام اسلامی نیاز دارد در بخش های مختلف افراد متخصص داشته باشد و باید بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه در بخش اقتصاد اسلامی، فرهنگی و پاسخگویی به شبهات از جمله شبهات کانت و هگل و امثال آنها باشد.
حسینی نیشابوری با بیان اینکه در مسایل و احکام جدید باید به سمت تخصصی و کاربردی شدن حرکت کنیم خاطرنشان کرد: باید به عرصه بین المللی توجه داشته و بتوانیم در مسیر آینده قدم برداریم .
مدیر حوزه علمیه امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: حوزه علمیه باید با تمام توان در شرایطی که به وجود آمده در کنار مردم بوده و در بخش معیشت و اقتصاد حامی حقوق مردم بویژه قشر مستضعف باشند.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه عنوان کرد: باید بتوانیم مدیریت زمان کنیم و در فرصت جوانی دوره های عمومی را بخوبی و با سرعت گذرانده و با نگاه تخصصی، ظرفیت، استعداد و قابلیت های طلاب را شناسایی کنیم .
وی یادآور شد: درکنار آموزش هایی لازم باید بر حرکت در مسیر تهذیب و کاربردی کردن آموزه های اخلاقی، خود سازی و مراقبت تاکید بیشتری داشته باشیم.
مدیر حوزه علمیه امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: در سال گذشته توانستیم با جذب اساتید بسیار خوب که هم از نظر علمی تبحر لازم را دارند و هم از نظر رفتاری می توانند الگوی خوبی باشند، فضای اخلاقی خوبی را بر حوزه حاکم کنیم.
وی دلیل استقبال از فعالیت این حوزه را وجود استادانی عالم و با اخلاق دانست و افزود: این دو ویژگی اساتید، موجب تاسی طلاب به آنها می شود .
به گفته حسینی نیشابوری، حوزه امام حسن عسگری (ع) تحت زعامت آیت الله العظمی علامه جوادی آملی اداره می شود و ایشان در پیامی تصویری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، بر سه اصل تعلیم، تذکیه و تذکره تاکید دارند.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.