حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز چهارشنبه در دیدار با ائمه جمعه استان، افزود: در حال حاضر 34 امام جمعه در استان داریم که در بعضی شهرها مانند قره آغاج امام جمعه قبلی رفته و امام جمعه جدید نیز منصوب نشده و بعضی شهرها مانند هوراند و خداآفرین هنوز نمازجمعه برقرار نشده است.
وی اظهار کرد: صفا و وحدت بین ائمه و مسئولین شهرستان‌ها جای شکر دارد و از استاندار انتظار داریم که تاکید بیشتر برای هماهنگی بین مسئولین استان و ائمه جمعه داشته باشد.
آل هاشم با بیان اینکه در پیشبرد اهداف نظام اسلامی ائمه جمعه نقش مهمی برعهده دارند، گفت: باید مسائل، مبانی، اصول و آینده انقلاب را به مردم مطرح کنیم که خوشبختانه ائمه جمعه با کمترین امکانات مشغول انجام وظیفه هستند که البته گاهی هم کم‌مهری‌های برخی نهادها را تحمل می‌ کنند.
وی ادامه داد: انتظار داریم تاکیدی بر مسئولین دولتی و سیاسی شود که همانند گذشته با همکاری یکدیگر‌ کارها پیش رود، زیرا اگر امروز کمک‌های استاندار نباشد کارهای فرهنگی به تنهایی پیش نخواهد رفت و البته در 9 ماه اخیر تعداد ده جلسه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده که نشان از اهمیت مسئولین استانی دارد و باید در شهرستان‌ها نیز این مساله را فعال کنند.
آل هاشم با تاکید بر برگزاری جلسات اخلاق در شهرستان ها افزود: توجه ویژه مسئولین به حوزه‌های علمیه مورد نیاز است ،هر چند انتظار کمک مالی نداریم اما برخی کمک‌ها را می ‌توان انجام داد.
وی با اشاره به گلایه برخی ائمه جمعه از برنامه‌های فرهنگی رویداد تبریز 2018، گفت: باید به تاریخ تشیع و آذربایجان در این برنامه ها توجه ویژه شود.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.