به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حسین زمانی روز شنبه در نشست علمی شاخصه های انقلابی گری در جمع روحانیون تربت حیدریه افزود: امروز رسالت اصلی طلاب و روحانیون، حمایت و هدایت در درون نظام اسلامی است که در مرحله نخست باید از نظام اسلامی در ابعاد مختلف پشتیبانی کرد و در مرحله بعد نیز در برابر تخلف ها و جریان های انحرافی ایستاده و اقدام به روشنگری و هدایتگری کنند.
وی به شاخصه های انقلابی گری در درون حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: خودسازی اخلاقی به عنوان نخستین شاخصه انقلابی گری درون حوزه های علمیه است که همراه مردم و با اقامه تقوا نیز محقق خواهد شد.
زمانی از مجاهدت علمی و جامعیت علمی به عنوان دیگر شاخصه های انقلابی گری یاد کرده و به طلبه ها توصیه کرد: به تحصیل کتاب های درون حوزه اکتفا نکرده و برای نشر معارف شیعه و اهل بیت و اسلام ناب محمدی(ص) دیگر مولفه ها را نیز مطالعه و مورد بحث و بررسی قرار دهند.
وی همچنین گفت: تفسیر قرآن مجید، کتاب های احادیث، فلسفه و اخلاق اسلامی، عرفان اسلامی و دیگر منابع علمی، مورد نیاز حوزه های علمیه است که حداقل 300 میلیون جمعیت شیعه و یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان تشنه این معارف هستند.
زمانی در ادامه افزود: تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد دیگر شاخصه انقلابی گری در حوزه های علمیه است و با توجه به نیاز برخی مسوولیت ها از جمله دانشگاه ها و نیز اعزام مبلغان به اقصی نقاط جهان، می طلبد تا طلبه ای در تراز انقلاب اسلامی تربیت و در مسند قرار گیرد.
وی در ادامه به شکست نهضت مشروطه اشاره و مهمترین دلیل آن را غفلت روحانیون و حوزه های علمیه عنوان و اظهار کرد: امروز برای جلوگیری از تکرار این تجربه تلخ نیازمند طلاب و روحانیون انقلابی هستیم، چرا که حوزه انقلابی ضامن بقای نظام اسلامی است.
شهرستان تربت حیدریه دارای سه حوزه علمیه برادر و خواهر است که حدود 400 طلبه و 30 استاد در آن از سطح یک تا چهار (مقطع دکتر) تحصیل و تدریس می کنند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
1744/6121 خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم **انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.