به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری شامگاه پنجشنبه در دیدار با ئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: روحانیون شیعه پرچم‌دار اندیشه و تفکر اسلام ناب در سطوح مختلف در کشور ایران و منطقه هستند.
به گفته استاندار زنجان، اندیشمندان حوزه سیاسی، مدیریتی و اجرایی کشور همواره به اهمیت نقش و جایگاه روحانیت در ایران در ادوار و دولت های مختلف توجه داشته اند، بنابراین ضروری است از اعتبار بالای روحانیت اصیل در جامعه صیانت شود.
وی اظهار کرد: حفاظت از اعتبار روحانیون در جامعه امری دو سویه و در مرحله نخست بر عهده خودِ روحانیون است اگرچه حفظ اعتبار روحانیت امری دشوار است ولی خودِ روحانیون باید در این زمینه پیشگام باشند.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: روحانیت شیعه همواره نماد اخلاق، تواضع، ساده زیستی و ایستادگی در پای آرمان ها و اعتقادات خود بوده و امروزه نیز باید با پایبندی به همین اصول، جایگاه اصلی روحانیت را در اذهان عمومی نسل جوان تقویت کند.
نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه ساختار مدیریتی منظمی در سطح حوزه های علمیه کشور وجود دارد، گفت: ایجاد ساختارهای مدیریتی جامع در سطوح مختلف حوزه های علمیه کشور امری شایسته و ضروری است مباحث علمی و آموزشی حوزه ها بر اساس نیازهای روز جامعه ارائه شود.
درویش امیری اضافه کرد: استان زنجان در قرون مختلف همواره از حضور روحانیت اصیل و مرجعیت در این استان بهره مند بوده است.
استاندار زنجان یاد آور شد: به دلیل سابقه حضور روحانیون تحصیل کرده و تاثیرگذار در استان زنجان، مسائل مربوط به روحانیت در زنجان باید با ظرافت و دقت خاصی مورد توجه قرار گیرد.
8068
دریافت و انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.