هدایت الله جمالی پور یکشنبه شب در دیدار با رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین با تاکید بر اینکه مدل توسعه باید عالمانه و دانش محور باشد، افزود: بخش صنعت ، معدن و تجارت جز حیاتی ترین بخش اقتصاد استان محسوب می شود.

استاندار قزوین گفت: متاسفانه در گذشته توسعه صنعتی در بعضی نقاط براساس فشارهای سیاسی بود که گاها نتیجه بخش نبود و منجر به هدر رفت سرمایه ها شد و باید از چنین تفکری پرهیز کنیم.

جمالی پور با بیان اینکه باید در حوزه سرمایه گذاری و توسعه صنعتی کاملا عالمانه به جلو پیش برویم،گفت: ممکن است فردی بخواهد یک میلیارد دلار در استان سرمایه گذاری کند اما صنعتی که وی دنبال می کند در دراز مدت ده ها برابر این رقم به محیط زیست آسیب وارد می کند که اجازه برای این کار غیرمنطقی است.
وی با اشاره به سابقه قزوین در حوزه صنعت، گفت: جایگاه صنعت و معدن در توسعه استان بی بدیل بوده است و باید از تمام ظرفیت این بخش برای رونق اقتصادی در استان و منطقه استفاده کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از سیمای صنعت، معدن و تجارت استان گفت: استان قزوین با داشتن  یک درصد از خاک کشور به خود ، پنج درصد سعید نبیل اظهار داشت: در استان قزوین چهار هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری هستند و برای ۱۶۰ هزار نفر اشتغالزایی کرده اند.

این مسئول گفت: در حال حاضر ۱۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۶۸۰ میلیارد تومان آماده افتتاح است.
وی در ادامه به وضعیت معادن استان اشاره کرد و افزود: در استان قزوین  ۱۸۲ معدن با ظرفیت هشت  میلیون تن و اشتغال هزار و ۲۰۰ نفر  فعال هستند.
نبیل همچنین گفت: در استان قزوین ۵۴۰ کارت بازرگانی برای تجار و بازرگانان صادر شده است.

۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.